MacBook Pro ?

Jeg har fået en sådan fra 2010 som ikke vil starte op, den viser et blinkende ?, der er dog måder at komme ind i den og der er programmer mm. på . Da jeg heller ikke ved hvad, der er sket med den  ( evt. virus )ville jeg gerne have nulstillet den, kan det lade sig gøre, og hvordan. Da jeg altid har kørt Windows ville jeg gerne prøve hvordan en Apple virker.

Jeg købte den meget billigt ved Kirkens Korshær, så ingen kender noget til den.

Erik


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Jeg har fået en sådan fra 2010 som ikke vil starte... Vis hele indlægget
31 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
tak Lysberg og godt nytår , i øvrigt til alle hjælpsomme her på LDS

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
det behøver ikke at være gratis

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis du skifter den gamle harddisk ud med en ssd og fylder mere ram på, bliver det faktisk en fin hurtig maskine. Har lavet en magen til, til min datter. Det er nogle gange kablet der går fra bundkortet til harddisken som får en defekt. Det ligger lige under kabinettet og laver et knæk for at komme ender harddisken.
Selve kablet kan bestilles for en lille 100,- seddel på f.eks. eBay men det er ikke nødvendigvis det der er problemet.
Hvis du får downloadet OSX (styresystemet til Mac) et "sted" fra skal du bruge programmet Transmac på en Windows maskine for at installere det på en USB-nøgle. Derefter kan du boote op på nøglen og forsøge at installere.

 Aldrig gå ned på udstyr!

Kommer du nogen gange forbi Haderslev/Vojens området? Så vil jeg gerne kigge på den.
Det kan godt være lidt svært at guide over nettet, men vil gerne forsøge hvis du er frisk på at prøve?

 Aldrig gå ned på udstyr!

det ville vel være lettere at sende den til dig, hvis du har tiden, men jeg ved ikke om det kan betale sig et gøre for meget ved den, da hængseltappen på skærmen er brækket, jeg har den men ved ikke om lim kan holde.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Hvis den ikke starter op, men står og blinker med et ? så kan det være et fladkabel der er defekt (det var det på min) så prøv at skil den ad og gå fladkabler sam stik igennem for dårlige forbindelser /knæk mv.

Es
jeg har skilt mig af med den, jeg synes problemerne var for store. tak for al hjælp.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
jeg byttede den til en macbook en plastik en, men som bare kører, så en lykkelig slutning.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis