Skrevet af BukkeBruse på 27-12-2016 18:05
vil bare lige medlde tilbage og sige at jeg har skilt nævnte dele af og fjernet snavns osv, samlede den igen! men... den gad ikke starte.. så pillede jeg tændrøret af og så at det var helt sort... så børstede jeg skidt og snavs og og bang! i med tændrør igen og så ryk i æ træksnor og vrooom! så gik den igang, men den døde hurtigt igen fordi at æ benzin skrue og luft skrue lige skal justeres igen.. men det er tilsyneladevis nok det sore tændrør der har forvoldt problemerne!
årh ja, bedste som jeg skulle til at justere skruerne, så gik den ud og så træk jeg i snore igen og så knækkede træksnoren lol, den var nok lidt mør! så sådan en ny en skal jeg lige ha erhvervet mig før jeg kommer videre
synderen må vel være min motorolie? har du et forslag til en motorolie til den 4 takters af min ?
Hvis tændrøret er sort og der ikke kommer blågrå røg fra udstødningen, skyldes du kører motoren på for fed en blanding. En for fed blanding gør også at motoren oser sort under kørslen.
Måske motoren også kunne trænge et nyt tændrør ? Du må nok hellere få et med når du skal i byen og hente en startsnor og motorolie !!!
At du kunne finde liv, tyder på membramen er ok idet den så ellers ikke ville kunne starte.
Nej, synderen er ikke gammel motorolie, det gør "kun" du slider unødvendigt meget på motorens roterende dele.
Motorolie, der køber du bare det billigste halvsyntetiske 10W40 du kan finde. Det er alt rigligt fint og fornemt til en gammel lavtydende Kawasaki fræsermotor.