Vandskuring vs netpuds?

Hej Folkens 

Jeg havde egentlig bestemt mig for at mit hus skal netpudses, det blev mit gamle hus, så det tænkte jeg var oplagt. 

Meen, så havde jeg en murer til at murer en gavl op for mig, og han siger det skal vandskures og ikke pudses da det ville være væsentlig billigere og stenene så fornuftige ud. 

Nu er jeg blevet lidt i vildrede så kunne godt tænke mig at høre folks meninger om de forskellige metoder, fordele og ulemper? 

Jeg ser frem til jeres svar. 

Jeg har vedhæftet et par billeder af huset. 

Mvh. Thomas 

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Og hvorfor vil du overhovedet ødelægge det fine hus. Nå undskyld men det er altså min mening. Er det fordi fuger er faldet ud, så kan det måske give lidt mening. Men du kommer fra et stort set vedligeholdelses fri hus, til et hus der skal males jævnligt.

Så til sagen: Når man bruger netpuds er det på meget dårlige mure eller på brædde underlag. Så fint som dit hus ser ud, er det oplagt at vandskure. (hvi´s det er det du vil )


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hejsa

Jeg forstår godt din undren, tidliger ejer havde skiftet den ene gavl, faktisk den som du kan se på billedet, og det er ikke pænt arbejde, de ville have pudset huset, Så jeg er lidt "Tvunget" til at gøre noget ved facaden, men jeg kan godt følge dig.

Mvh. Thomas
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Et andet sted man bruger netpuds er hvis man isolerer uden på huset. Det kan så pudses op med netpuds, for at få det til at holde.
Jeg kan godt se at gavlen "spiller lidt" anderledes på det øverste stykke. Men nu er billedet jo taget lidt langt fra.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej ja okay .

Jeg har facedemalingen liggende .

Jeg kunne godt tænke mig at få fordele/ulemper ved netpuds afvide hvad tæller for det ene og for det andet ?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også