Hjælp til led bånd på trappe trin

Hej alle

Jeg skal ha lavet noget trappe belysning
Jeg har ca 14 trin og ville lave noget led bånd under hvert trin, kan man købe 14 stk og sætte det sammen til en der skal i strøm, ? Og hvordan og hvorledes og hvor køber man det der kan det ?
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Du kan købe det flere steder... Jeg har lige købt hos Matronics, men har ikke fået det hjem endnu
Du kan købe aluskinner hvori du kan sætte led båndene, og de fås både til op eller nedad vendende lys.
klik her.
Det tricky består i at samle de enkelte trins ledere til en fælles strømforsyning og så kunne tænde og slukke den.
På min trappe ville det kræve at jeg borede huller i hvert trin og førte ledningerne ud på bagsiden af trappen. Det er der i sig selv ikke noget galt med, men det betyder så at der skulle laves for meget om den eksisterende elindstallation (for at kunne tænde lyset på de eksisterende kontakter) til at jeg droppede det


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Man må nok kunne køre på 1 strømforsyning. Man kan købe 12 og 24 volt led bånd på ruller. Så er "bare" at få ender loddet på en fælles ledning. Det er umulig at give dig gode råd der, da jeg ikke kender forholdene.
Jeg f.eks. muret sådan et bånd ind i en mur af glassten. Det ser ret "frækt" ud.
Jeg købte hos >detled<

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis