Gulvvarmestyring til 1 kreds uden fordelingsmanifold

Jeg har en Danfoss Gulvvarmeshunt FHM C-2 med fordelingsrør og styring til 3 kredse - men skal kun bruge en kreds (havde større planer, men de bliver ikke til noget). Jeg har det hele monteret til den ene kreds - men der er noget galt og der kommer kun lidt varme rundt i kredsen. Monteringen er umiddelbart korrekt - men jeg mistænker at noget er galt med flow/ventiler i manifolden hvor jeg har forsøgt at blænde de to udgange (ud/retur) af som jeg ikke bruger.

Jeg kan se, at man også kan købe mini/medi-shunt systemer til 1 kreds - og her er der ingen fordelingsrør/manifold med flowventiler m.v. - men bare en simpel vinkeltilslutning til returen - og en enkel ventil til aktuatoren.

Ved nogen af jer hvor jeg finder en sådan vinkel + hvilken ventil jeg skal bruge til aktuatoren ? Send gerne link...

Når jeg nu skal fejlsøge på installationen tænker jeg at gøre det hele lidt mere simpelt - og der virker det som en god løsning...

Har andre ellers erfaringer med ikke at bruge alle udgange på et fordelingsrør/manifold ? Hvordan blænder I dem af I ikke skal bruge ?

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du har slanger monteret i alle kredse, kan du bare skrue flowregulering helt i bund på de kredse som ikke skal bruges. Har du ikke slander monteret kan du bruge blindmuffe på de afgange der ikke skal bruges. 1/2" eller 3/4" afhængig af hvilken manifold det er.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis