tvang

Hej. 

 

Jeg går og overveje og købe et hus på tvang.

Men hvad er der af udgifter udover prisen på huset???

Og er der andet jeg skal være opmærk som på???

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er ingen garanti.. og det andet ha jeg ikke styr på.. vi kiggede på sådant, for nogle år siden.. men det blev for dyrt..
men.. måske i dit postnummer giver det mening..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Der er oftest en del at spare ved køb på tvangsauktion. Men der er også faldgruber så det er ikke risikofrit.

Som Natur nævner så er der ikke nogen form for garantier, ejerskifteforsikring el.lign.

Man anbefaler altid at tage en advokat med på råd, og naturligvis en byggesagkyndig.

Det man skal betale ud over sit bud, er noget man kalder størstebeløbet. Det oplyses i hver enkelt tilfælde. Det er bl.a. salær til den der har sat huset på tvang, det er forfaldent ejendomsskt og andre offentlige ydelser.

På 2. tvangsauktion kan man "risikere " at få et hus meget billigt. Hvis dere ikke er nogen der byder over, gælder buddet. Efter 1. auktion kan en af kreditorer forlange en 2. auktion, men det er ikke gratis for vedkommende.

På selve dagen i fogedretten skal man stille det man kalder "den lille sikkerhed" (kontant eller banknoteret check, hvis nogen endnu ved hvad det er? ) som er det beløb som en eventuel ny auktion vil koste hvis du alligevel ikke magter at overtage det.

Bare 7 dage efter skal man stille med "den store sikkerhed"

Men der kn være mnge penge at spare. Især i dit område, i 2015 var der i gennemsnit en besparelse på over 70% i Nordjylland (i forhold til off. vurdering)

Her er et link til et godt sted at blive klog

 


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis