Seat Toledo, ingen trækkraft

Hej

Jeg har en Seat Toledo diesel 1.9, pludselig nægtede den at køre, motoren virker fint, men når jeg sætter den i gear, sker der intet, altså jeg slipper koblingen, men den kører ikke. Det skete bare lige pludselig, ikke noget med at der kom underlige lyde i en periode, jeg holdt for rødt lys og da jeg så skulle køre igen, kom den vel op på måske 10 km't og så lød der et lille smæld og ikke mere, og nu lyder den bare som om den står i frigear uanset hvad.

Og nu er det weekend, så vil bare lige høre om nogen her har en ide om hvad fejlen typisk skyldes, er det mest sandsynlig at det er gearkassen, eller kan det være trækakslen (eller hvad den nu hedder), det sidste er nok det billigste.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror at det er Koblingspladen der skal skiftes, Det er af med gearkassen, for den sidder mellem gearkasse og motoren.
Ja det løber jo nok lidt op..
Kender ikke din bíl, men en del diselbiler har problemer med svinghjulet, og skal det også skiftes, bliver det jo også noget der påvirker prisen.

Vi prøver igen, i morgen --
Lige for at slutte tråden, kan jeg da lige fortælle at det var venstre drivaksel der var knækket og det kostede mig 4700,- ved en mekanikker
Hæ hæ,
Så er den da også betalt, en ikke godt, men god brugt aksel ca 1000, og en time 600 til skift,
så tiværtefal ikke over 2000
Mvh Ole

Ja ? En ny koster vel mere end en brugt ?
Det kunne jo være at trådstarter er glad for sin bil og gerne vil beholde den i mange år.
Jeg havde gjort som "Aleras" og havde smidt de sidste ca 2500 kr i puljen til en ny aksel, når man skal til at have det skilt ad.


Suzuki GS500 E - 1994
Opel Astra J (P10) 16 XER 1,6 5 dørs - 2013
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis