Renovere bryggers

Hej med jer

Vi er flyttet i hus og har et bryggers som trænger til en stor opdatering med vægge, paneler, muligvis loft og komplet inventar. Ved at rive en tynd væg ned er det muligt at blive 10,3kvm stort med 2m30cm til loft.

Det nuværende bryggers har flisegulv af 30x60 og der er fliser nok til at dække det stykke gulv som bliver inddraget når skillevæggen til mellemgangen bliver revet ned.

1. spørgsmål. Hvordan forlænger man nemmest et eksisterende flisegulv? Min tanke er at forsøge at lave et lag cement i en højde så tæt som muligt, så når der kommer fliseklæb og fliser på, så matcher det eksisterende lag?

Væggene består af noget der ligner savsmuldstapet og loftet af nogle mindre loftgipsplader. 

2. spørgsmål. For at få de pæneste vægge, vil det da være nemmet at fuldspartle direkte på eksisterende savsmuldstapet og derefter op med filt? Eller skal der gipsplader op på væggende, og derefter filt?

Lidt det samme med loftet. Vi er nok ikke ude i at rive det ned og sætte spots op ligenu grundet økonomi, og derfor er den pæneste løsning vel blot at male, og så må de små gipsplader stikke lidt i øjet på mig.

Vi har ikke sat dør i til badeværelset endnu, da vi tænker at lave bryggers først, da der er et niveau forskel fra bryggers til badeværelse. Dette har vi planer om at løse ved at lave et stort trappetrin op til badeværelset fra bryggerset.

3. spørgsmål. Hvad er jeres erfaring med at lave et trappetrin i lecablokke og fylde det op med cement? Eller er der andre gode forslag til at lave et trin? Det vil formentligt først blive lavet når hele gulvet er færdigt, oven på flisegulvet. Måske kan man skære fliser til og dække trappentrinet med dette, så det bliver ens med gulvet?

Andre gode tips og tricks er yderst velkomne, da jeg ingen erfaring har med dette, det samme gælder indretning og praktiske løsninger. Vi har ikke travlt og vil gerne have et yderst brugbart og flot bryggers. Dog håber vi at kunne have det færdigt inden sommer 2017, så arbejdet skal stå på hen over vinter\forår.

Budget har vi ikke direkte, da der kommer håndværkere indover før eller siden, og den største post vil vel egentligt kun være på selve indventaret, som vi tænker at købe brugt.

 

indgang til bryggers set fra stuen. Skillevæggen kan ses i højre side af mellengangen.

Loftsplader i bryggers, med isolering.
Skillevæg der skal rives ned så mellemgangen inddrages. Gulvafløb er nede bag vaskemaskinen og vil altså komme til at være lige ved indgangen til bryggerset fra stuen.
Ydervæg med naturgasfyr. Vi tønker skydedør fra gulv til loft til midt på væggen og så en bordplade resten af vejen rundt med vask et eller andet sted.
Bryggers set fra badeværelset hvor der vil være et trin ned til bryggerset.

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
input til punkt 2:
Jeg tror ikke det er nogen god ide at fuldspartle på savsmulds tapet ! når fugten fra spartelmassen trænger ind i tapetet falder det nok ned !
Du skal enten få fjerne tapetet og så spartle, eller sætte gips uden på !
sidste løsning æder altså noget af rummet, faktisk mere end man tror !!
jeg vil fjerne tapet og så fuldspartle. Det er sikkert ret nemt at få af.

vedt dit gips loft, du kunne evt spartle og så sætte filt på ! det kræver lidt snilde/tålmodighed, men kan godt blive et flot resultat

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Med hensyn til væggen,har jeg sat hvidmalede vægpaneler op.De giver en pæn og rengøringsvenlig overflade,og er ikke så dyre i anskaffelse.Det kræver jo,at du monterer lister på væggen først.Det giver samtidig en form for isolering.

bh
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også