Teak - Palisander behandling

Hejsa GDS

mangler lige en "sektion til møbler" så jeg smider den her....

Jeg har arvet nogle møbler i Teak og Palisander !  jeg har styr på havd er hvad, men jeg har ikke styr på behandlingen.

Jeg er ret sikker på at Palisander tingene er lakkeret, men Teaken er jeg godt nok i tvivl om !

meget af det trænger til behandling, men hvordan ser man lige om Teaken er lakret eller olieret ?


Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
find først ud af, om teak'en er finer eller massiv. Er det massivt, kan du slibe ned og give olie. jeg tror det er sjældens de ædle træsorter er lakerede

 

noget af det er massiv og noget finer. grunden til at jeg kommer i tvivl er at noget af det er pænt blank
men igen er strukturen i træet der som tyder på olie

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Sandsynligvis olie...prøv om du let kan trykke et lille mærke med en negl....eller læg en dråbe sprit og se om den trækker ned i træet...øvede ikkerygere kan dufte det

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
....man kan lave en meget flot blank overflade med olie også så det kan du ikke helt bedømme det på...

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Hvis bordet er ældre, kan man lure rundt ved kanten af pladen. Mange gange er der bittesmå afslag af finer mellem vandret og lodret flade

 

tak for svar ! jeg prøver lige sprit og lup på de forskellige ting

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis