Tilslutning af bordopvaskemaskine

Hej!

Jeg har netop købt en bordopvaskemaskine, som skal være permanent tilsluttet vand. Jeg er helt grøn, ift. at tilslutte sådan een, og er i tvivl om tingene under vasken er klar til tilslutning og om det er noget jeg må gøre selv.

Jeg har vedhæftet et billede, hvor man kan se hvordan det ser ud under min vask.

 


Simon
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er indenfor det du må lave selv. Den skal tilsluttes vand lige under den hane med den blå prik. Nu kommer det an på hvordan slangen ser ud. Hvis der er en tilslutningsforskruning skal du skrue den slangeforskruning af. Den skal så ikke bruges. Måske skal du have købt en overgang fra 1/2" til 3/4" men det er en mindre ting.
Husk at forskruninger IKKE skal tætnes med noget i gevind, men der skal være en gummipakning inden i.
Afløb er også klar med den lille studs. Men du skal lige skrue den af og være sikkert på at der er hul igennem. Det er meget almindeligt at sætte en skive ind i den så det ikke stænker ud med vand når håndvask bruges.
Men hvor har du tilslutning til EL det fremgår ikke af billedet.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Blev den forbundet til jord, da du tilsluttede den til el? Hvis ikke bliver det måske dig og ikke hpfi relæet der afleder en fejlstrøm. HPFI-relæer slår fra, hvis der er tale om mere end 30 milliampere. Men mindre er tilstrækkeligt til, at det gør ondt.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis