genbrug gasbeton??

Jeg har revet en invendig mur af gasbeton ned og vil gerne genbruge betonon til en anden indvendig konstruktion. 

Kan jeg genbruge de blokke der er gået itu? (save dem til)

og kan jeg bruge mørtel til at samle dem med igen, eller skal de limes?

Og kan man bruge alm skruer i gasbetonon? 

Øjnede lige en besparelse i både materiale og ture til lodsepladsen  

Ps. gode råd til nedtagning af kvartsvingstrappe er velkomne  

 


Teach me how it works - Chris K
27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvis det kun er den slat du har på billedet, er det ikke besværet værd. når først stenene har været muret op og bamlet ned, har de mange skader og bliver ikke regelmæssige at mure op.
trappen: Først håndliste og balustre af, dernæst trinene, så vangerne

 

Åhh nej.., Den bunke der udgør nok ca 5 %
Ville bruge dem til at bygge køkken"element" rundt om køkkenvask og til "halvmur" der skal støtte en bordplade.. og muligvis en bænk under et vindue..
Der er vel ikke noget i vejen for at støbe det med i betonen? Jeg tænkte det ville kunne fylde og isolere en smule, samt gøre resultatet lettere.. Eller er det ren ønsketænkning jeg har gang i?

Trappen er strid!

Teach me how it works - Chris K
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
stumper isolerer intet. Mern jeg mener faktisk, hvad jeg skriver.
1. Leca blokke koster omkring en 10'er/stk. på en palle.
2. hvis du vil mure køkken korpus og bænk op, så prøv at checke multiplader.
de er lavet i letbeton og måler 40x60 cm og fås i 7,5 og 10 cm tykkelse.
De limes sammen og er meget lette at save i med en gammel fuksvans.
Desuden har de en helt glat overflade, der gør dem utroligt nemme at overfladebehandle. De fås for ca 25,-/stk
Hvis du skal til at banke gammel cement af de rester du har, og sortere dem du kan bruge fra, og hen på trælasten og hente flere fordi du ikke har nok. Og sidst på losseren med resterne - tja, så varer det længe inden du er færdig og får nok ikke helt det resultat du forestiller dig.
ikke negativ, men praktisk!
mojn's

 

Synes skam ikke du virkede negativ Mojn på den..
Jeg ved godt at det bliver en smule omstændigt.., men situationen er lidt den at der er masser af tid, men til gengæld ingen penge.., så jeg bliver nødt til at genbruge alt det, der uden at forringe resultatet, kan genbruges, og så må det koste på tiden..

kunne man evt bygge en ramme/form, hvori man lagde beton, gasbeton, armering (rio) og beton igen ovenpå, og på den måde støbe elementerne i f.eks 60 * 80 cm. eller lign.? tykkelse 15/20 cm

Teach me how it works - Chris K
Det er absolut ingen god ide at støbe med resterne af gasbeton, med mindre du ønsker en beton med stærkt nedsat styrke. Eller på almindelig dansk "glem det".

fase
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
ok det forstod jeg
Er der slet ingen genanvendelses muligheder for de blokke der er nogenlunde intakte? Heller ikke hvis det ikke skal have nogen bæreevne som sådan?

Øv altså kommer snigende

Teach me how it works - Chris K
Har stirret med positive øjne og ja hatten på i et par minutter på stakken, men kan ikke rigtig se hvad der kunne blive ud af den. Måske noget unik kunst :-)

km
Den stak brokker du har liggende der får du aldrig samlet og limet sammen igen. Lige meget hvor meget tid du har :-) men hvis du har nogle der er nogenlunde intakte som du skriver, så kan du sagtens genbruge frem for at købe nye. De skal blot være til at samle og lime sammen. Så vil du ende ud med en ujævn overflade, som du så skal spartle bagefter hvis det skal se pænt ud.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvis du skal have køkkenelement og halvmur, kan det være meget tyndere. Der bliver skrevet at multiblokke får i 100 og 75 mm men de får faktisk også i 50 mm har lige lavet 2 "vinger" som sider i bruseniche. For hver skifte et ordentlig søm ind i eksisterende mur.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Det eneste jeg kan komme i tanker om som genbrug, er en krans om et bålsted i haven. Du kan godt mure de brokker op, men så opdage at du bruger besparelsen på spartel og puds, da det bliver. M e g e t ujævnt.

 

Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også