Dæmpning af LED-spots

Hej.

Problem 1:
Jeg skal skal bruge nogle dæmpere, som kan dæmpe LED-spots fra 2 steder. Jeg har selv kig på TOUCH IR 250 LED og den tilhørende impulsgiver. Det er dette spot jeg har kig på: https://www.greenline.dk/k/led-paerer/led-spots/p/philips-led-spot-4w.

De skriver selv spottet er testet på en UNI 350 dæmper, men jeg har spurgt dem ad, og de siger den fungerer fint alene til LED, men så snart der kommer en impulsgiver på, fungerer det ikke til LED.
Vil TOUCH IR 250 virke med impulsgiveren? Det er i alt 16 af disse spots der skal dæmpes her.


Problem 2:
Meget lignende første problem, her skal 10 af de samme spots kun kunne dæmpes 1 sted, og så skal de kunne slukkes/tændes et andet. Hvilken dæmper skal jeg bruge der, og hvad skal der være i den anden ende? Har læst mig frem til at en 1-polet afbryder med fjeder vil virke som impulsgiver, men det kræver jo, ligesom i første problem, at dæmperen kan håndtere disse impulser når det er LED.

Hvad har jeg af muligheder? Evt. andre lysdæmpere der kan klare opgaven?

//aagaard93

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Den dæmper du har kig på kan dæmpe LED spots. Og det har ingen indflydelse om du tilslutter trykkontakter til at styre den med, den kan stadig dæmpe LED. Men den har desuden IR indgang så den kan styres med en LK fjernbetjening. Det sidste får du ikke brug for efter din beskrivelse.

Du kan ikke "nøjes med " at slukke og tænde fra et impulstryk. Jo hvis du nøjes ed at trykke hurtig så kommer der der en omskitning, men under alle mstændigheder vil du få lys styrke til at gå op eller ned vis du holder impuls inde.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for svaret!

Det vil sige det egentlig er forkert det han har sagt til mig i forhold til UNI 350?

Impulsgiveren der egentlig hører til dæmperne, er egentlig bare for synets skyld så, er det rigtigt forstået? Denne og en almindelig fjederpåvirket 1-polet afbryder har samme funktion?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis