Gipsloft

Hej til forummet.
Jeg har brug for hurtigt svar😬😬.
Er ved at lave gipsloft men har lavet en brÞler. Mine forskallings brÊdder ligger ikke under i samlingerne pÄ det andet lag gips.. Hvor stort problem er dette? Vil det kunne ses pÄ det fÊrdige loft bagefter?
Der er ca 10 cm til hvor jeg kan skrue i. Findes der skruer der kan samle 2 gipsplader hvis der ikke er noget bagved?
HĂ„ber virkelig ikke jeg bliver nĂžd til at tage loftet ned🙏🙏

God aften til alle derude..
Henning
11 svar
 FÞlg trÄden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen pÄ LDS
Du SKAL have skruer op i forskalling, (og 2. lag skruer skal vÊre lidt lÊngere end 1. lags ). Det er vel kun et spÞrgsmÄl om at skÊre af den fÞrste plade i 2. lag for at fÄ det til at passe.
NĂ„r jeg sĂŠtter gips loft op herhjemme bruger jeg kun 1 lag gips, det mener jeg er ganske udmĂŠrket og har ikke set et eneste problem med det.

Var det hurtigt nok


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for hurtigt svar👍👍

TĂŠnk jeg ikke selv kunne se det😳😳 har lige mĂ„lt, passer selvfĂžlgelig nĂ„r jeg skĂŠre 10cm af..đŸ˜đŸ”«
Troede faktisk der skulle 2lag gips op for at undgÄ revner?.
Tak for hurtigt svar👍👍

TĂŠnk jeg ikke selv kunne se det😳😳 har lige mĂ„lt, passer selvfĂžlgelig nĂ„r jeg skĂŠre 10cm af..đŸ˜đŸ”«
Troede faktisk der skulle 2lag gips op for at undgÄ revner?.

Det anbefales ogsÄ nu om stunder med 2 lag gips, og samlinger pÄ 1. og 2. lag mÄ ikke ligge over hinanden.. SÄ nÄr du har planlagt sÄdan, sÄ skal du helt sikkert sÊtte det op. (Ellers fÄr jeg dig pÄ nakken ved 1. mikroskopiske revne)
Godt at det var den vej dine 10 cm var i overskud.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
....bÄndstÄl og lim mellem lagene har reddet mig et par gange, men det er nÞdlÞsning.

Jeg forskaller altid med cc 40cm i loft, og sÊtter gipspladerne pÄ tvÊrs af forskallingen ved 1 lag....

Jeg er enig med dig elmand (bortset mÄske fra det brandtekniske) Man kan man sagtens undgÄ revner selvom det kun er 1 lag...jeg limer iÞvrigt ogsÄ pÄ langsiderne med alm hvid trÊlim...men det er nok fordi jeg er skadet af min snedkerhjerne

MĂžd de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Annonce
Der skal forskalles med 300 mm, medmindre isolering er fastholdt med 2 mm uglÞdet jerntrÄd.
Det sidste pilehave, kommer vel an pÄ om det er 1 eller fler etage hus.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Mjoe, det kommer nÊrmere an pÄ om det er loftet mod tagkonstruktionen som han er ved at lave

SÄ hvis huset enten er i 1 plan eller hvis det er fÞrstesalen pÄ et 2-planshus, sÄ gÊlder brandkravene.

Ok ØH jeg synes det var mere naturligt hvis det var etage adskillelsen. SÄ dem ovenpÄ har en stÞrre chance !


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Nu har jeg lige tjekket op, ved nybyg gÊlder brandkrav for bÄde tagkonstruktion og evt. etageadskillelser. Det samme gÊlder ombygning/tilbygning der krÊver byggetilladelse. Hvis det blot er for at skifte en slags loftbeklÊdning ud med et andet, sÄ er det reglerne fra husets opfÞrelse der gÊlder.

NÄr det sÄ er sagt, sÄ vil det vel vÊre fornuftigt at leve op til dagens standard
Der er yderligere 1 indlÊg i trÄden.
 FÞlg trÄden
Vil du vĂŠre med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og fÄ fordele



Deltag i forummet, stil spÞrgsmÄl og svar andre

Favoritmarkér spÊndende indlÊg

FÊrre reklamer, nÄr du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis