Bosch borehammer

Er der nogen der har erfaring med Bosch akkuborehammer Uneo / Uneo Maxx?

https://www.bosch-do-it.com/dk/da/gor-det-selv-folk/værktøj/uneo-199883.jsp

Jeg har prøvet den i butikken og kunne godt lide både størrelsen og det at den kunne bruges som borehammer til beton og almindeligt bor til gips og træ samt skruning.

Det som jeg er bekymret for og skeptisk omkring er mht. beton. Nu hvor den blot bruger et trådløst batteri i stedet for ledning - er den virkelig kraftig nok til betonvægge?

Den skal primært bruges til en lejlighed hvor der er betonvægge flere steder og gipsvægge andre steder.

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
"Hamring i beton og murværk, boring og skruning – med det kraftfulde pneumatiske Bosch hammerværk med en slagstyrke på 0,6 joule"

Står der i teksten til den, om det så er nok til beton ved jeg ikke. Men det er ikke ret meget. Hvis det er det der er prislejet, så bliver det nok ikke meget bedre. Men husk, man får hvad man betaler for.
Er du til at give lidt mere, så har milwaukee m 12 ch 402c en slagstyrke på 1,1 joule til ca 1500Kr.
Og Dewalt XR DHC 253 N en slagstyrke på 2,1 joule til omkring 1600Kr. Ifølge gørdetselv.dk bladet.

De har også en test her af akku borehammer som du kan læse.. send en PM med din mailadresse i så kan jeg maile dig testen.
http://goerdetselv.dk/vaerktoej/borehammer-goer-det-selv-tester-8-akku-borehamre

Er der nogen, der kan anbefale en fysisk butik eller online butikker, der sælger betonbor med SDS-plus som enkeltstyk?
Flere fysiske butikker sælger borsæt med mange forskellige størrelser til beton, men jeg har kun brug for enkeltstyks betonbor:

Ø = 5mm x 110mm
og
Ø = 8mm x 110mm

Skrevet af ninpow på 19-11-2016 22:10
Er der nogen, der kan anbefale en fysisk butik eller online butikker, der sælger betonbor med SDS-plus som enkeltstyk?
Flere fysiske butikker sælger borsæt med mange forskellige størrelser til beton, men jeg har kun brug for enkeltstyks betonbor:

Ø = 5mm x 110mm
og
Ø = 8mm x 110mm
 

Det kan du i alle seriøse byggemarkeder..

 

Har lige købt 3 stk i XL

 

De havde alle gængse størrelser hængende i 1 stk.

 

 

 


Vi prøver igen, i morgen --
Perfekt. Jeg vil kigge dér.
Prøv at finde dem med 4 spidser, de er alle pengene værd. Meget mere præcise og holder sig skarpe længere.

Og generelt skal det altså være blåt hvis der skal stå Bosch på det Ellers kan du ligeså godt købe Falke..
Annonce
Uneo borer fint i beton, kan også bore i granit, der er der ingen små slagboremaskiner der kommer op på siden af den.
Borer også godt, men den bruger specielle bor som er ret dyre.
Som skruemaskine er den dårlig, mangler momentindstilling.
Skrevet af Andref på 20-11-2016 16:44

Og generelt skal det altså være blåt hvis der skal stå Bosch på det Ellers kan du ligeså godt købe Falke..

Jeg er uenig på det punkt ang. at det skal være blåt, når man køber Bosch. En grøn Bosch kan holde til de næste mange år, når der blot skal bores et par huller. Den holder garanteret også, når der skal bores mange huller i hjemmet. Det handler udelukkende om brugerens behov og ikke om maskinen er blå eller grøn. 

Årsagen til at valget falder på en grøn Bosch i stedet for en Falke skyldes at maskinen fra Bosch opfylder mine behov - bl.a. mindre størrelse, lavere vægt og er batteridrevet. 

 

 

Min betragtning; skal den være uden ledning er det fordi den skal bruges meget og på mærkelige steder, på loftet, i en krybekælder osv. Har du kun lejlighedsvis brug for at bore nogle huller i beton får du meget mere power for pengene med en 230V maskine.

Skal du bruge den til at skrue skruer i er Uneo for stor/upraktisk. Så hellere gå all-in og købe den borehammer der duer;
http://www.10-4.dk/varer/elvaerktoj/borehammer/Bosch-borehammer-850W

Så vidt jeg kan se kosten den ca. det samme som Uneo inkl. batterier...

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/50240' class='af-profile-link'>ninpow</a> på 22-11-2016 22:22
<p>Jeg er uenig på det punkt ang. at det skal være blåt, når man køber Bosch. En grøn Bosch kan holde til de næste mange år, når der blot skal bores et par huller. Den holder garanteret også, når der skal bores mange huller

støtter 100% op om den.
har brugt 2 grønne bosch igennem 10 år, de er blevet brugt til rigtig mange hus byggerier og tæsket igennem, boret/skruet 100.000 vis af skruer, tabt adskillige gange fra førstesal ned på beton gulv (3-4 meters højde) m.m. batterier er blevet behandlet nogen lunde pænt og ladet op efter brug og har holdt alle 10 år, så stadig ud som ny og batteri fungerede fint. hvis det ikke var fordi blå bosch koster stort set det samme havde jeg valgt den grønne igen. (har solgt de grønne og købt et par blå til de næste 10 år, ikke fordi de grønne var i stykker, men mere fordi jeg bare gerne ville prøve de blå de næste 10 år (værktøjs forfængelighed)

af pluser på den grønne kan nævnes:
go ergonomi
lang brugs/batteri tid
god styrke i plast og konstruktion
kan køre helt ned til 0 omdrejninger med nem regulering (bedre end den blå)
hurtig spænding med selv låsning
batterier holder i mange år
hurtig opladning
kan oplades mens batteri sider på maskinen

af dårlige sider er:
batteri er svært at trække af maskinen.
gear vælger er stram at rykke fra 1->2->1


savner i øvrigt rigtig meget min grønne batteri drevne slibemus - noget tilsvarende med vecro sål fås ikke i den blå serie....øv


kan supplere med at en af de blå jeg købte var en "2015" model gsb ve, og den måtte jeg simplehen aflevere tilbage da regulering var meget ringere end hvad jeg var van til fra den 10 år gamle grønne serie - man kunne ikke regulere ned til 0 omdrejninger hvilket jeg bruger hvis en skrue lige skal strammes 1/2-1 omgang. her ville den blå starte med min f.eks. 10 omd/min hvilket er for højt til at stamme en skrue
nyeste udgave af blå har ikke dette problem - hvis man køber blå skal man gå efter dem med fuld metal patron, da dette er den nye fiksede udgave den med gummi uden på patron er noget skod.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis