Opsætning brusestang på vinylvæg uden at skrue?

Hej Alle

Vi har fået skiftet vinylen i vores bruseniche og skal nu have en brusestang sat op igen. Men jeg tænker, om der er en måde at undgå at komme til at lave huller i vinylen?

Findes der lim der kan holde og ikke skader vinylen hvis den skal af igen?

Har set et forslag til en der havde samme spørgsmål, men skulle montere på klinker, at bruge vådrumssilikone --- men kan det holde til at man flytter bruseren op og ned?

Mvh Daniel

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror godt vådrums silicone kan holde, hvis du kan få stangen fikseret indtil det er hærdet. At tage det ned igen uden at det kan ses på vinyl, det er jeg under alle omstændigheder i tvivl om.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg tror til gengæld ikke på at det vil holde, er du bange for vandgennemtrængning så kan du give bagsiden af den plade som din skrue skal igennem altså mellem brusestangsholder og væg en god gang silicone da vinyl er blød vil det blive noget "dallerværk" hvis det ikke bliver skruet fast.
Ok - tak for svarene...
Min tanke er ift, at brusestangen skal skiftes engang (måske - om lang tid) -- måske skal den slet ikke skiftes... Så det er måske bare noget pjat...

Så - hvis vinylen nok alligevel bliver grim hvis man tager den ned + at det bliver noget dallerværk mens den hænger der, er det jo en lose-lose. (Dallerværk er et acceptabelt term, så jeg har fjernet "" ;-) )
Så løsningen må blive skrue+silikone.

Tillægsspøgsmål: Er det ok at bryde vådrumsmembranen/dampspærre (kan ikke huske hvad den hedder) når jeg sætter noget som en brusestang op, hvis jeg putter silikone omkring skruehullerne? Eller er der andre specielle forhold man skal tage sig?

Mvh
Daniel
I bruseområdet hedder det vådrumsmembran og er noget helt andet end dampspærre , Det er ok at gøre hvad man kan for at tætne ved skruen med silicone.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
For lige at afslutte denne så endte det med at blive med skrue og slilcone omkring hullet. Ville ikke risikere at det blev noget dallerværk.
Tak for svarene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis