Ru overfalde på vandskurede mursten, hvad skal bruges?

Hej,

Min eksisterende indendørs væg er vandskuret, således man kan se murstenene. Derudover har den en grov/ru overflade som minder om der er 1mm sandkorn i som ligger over det hele..

Skal lave en lille reperation på 30x10cm. Hvordan får jeg samme struktur? Hvad kan der være brugt for at få den ru overflade?

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at lægge et billede op. Der findes en del færdigblandede mørtler med sand, cement og f.eks. marmorkugler i. Så det er nok sådan noget du er ude i
En almindelig filsning (som også kaldes vandskuring) Frembringer en mere ru overflade end f.eks. en spartling. Og der ses også kornstørrelse på 1 mm.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik

Hej,

Har taget nedenstående billede. Måske det illustrerer det bedre?

 

Hvad tænker i til ovenstående?
Det er bare almindelig vandskuring hvor der nogen steder er et lidt tykkere lag på. Så du har helt ret, det er sandkorn du kan se. Strandsandsmørtel og cement. Jeg tror ikke de færdig lavede vandskuring mørtler vil egne sig her, tror de er for fin kornede.

km
Annonce
Hej.
Jeg vil lave en blanding af strandmørtel og cement 1:9. Det vil efter grunding med microdispers og maling give en overflade som den du har.

 

Når du laver reparationen Vær omhyggelig med at vaske rent langs kanten så du ikke får en overlapningskage på den eksisterende vandskuring. Samtidig må reparationen ikke komme til at ligge dybere i kanten, end det eksisterende. Ellers ses Det når det er malet. Det kræver lidt tålmodighed.

km
Tak for jeres svar. Der findes ikke noget færdigblandet? Nogle steder skal jeg bare reparere 4x4cm - og så er det lidt overkill at skulle lave en stor blanding for det. Så det er altså rent kosmetisk.
Ingen input hertil?
overfladen ligner total mit bryggers, og effekten fik vi ved at male med Fluggers sandmaling med rulle

jeg kopierede så ideen på en mur uden for med Skalcem maling hvor jeg smed et par kopper fint sand i, dette gav total samme effekt

Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også