Timberline sliber til kædesav

Har luret lidt på en Timberline slibet til kædesav, er der nogle af jer der har prøvet den.

Umiddelbart ser den jo smart ud, nem at have med, man får en præsis vinkel og lige lange tænder, og den varmer ikke tænderne op, som de elektriske med slibesten.

Ulemper fast vinkel, men passer den til ens kæde er det jo ikke er problem.

Rytterne kan den ikke klare, men det er jo forholdsvist nemt, med andet simpelt værktøj.

 

Glæder mig til at høre fra folk som har prøvet den

www.skovvaerktoej.dk/bnyhed-...liber.html

 


Vi prøver igen, i morgen --
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg troede ikke at du ville synke så dybt
Det skal da være i hånd, du er da håndværker..
(nej jeg kender den ikke)
Mikkel
Tja'e, har naturligvis ikke prøvet et sådanne monstrum til den uhyrlige pris. Efter hvad jeg kan se ud fra videoen, vil det tage et stykke tid hver gang der skal skærpes. Kan ej heller lade være at tænke på, hvor lang tid en skærpningen/opfiling vil tage hvis kæden uheldigvis går hen og træffer et fremmedlegeme i stammen.

Kort og godt ligner det et stykke værktøj til/for folk uden praktisk håndelag og for høj en hyre. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
jeg er nu heller ikke overbevist.
personligt holder jeg mig til et styr og en kædefil.
nemt, hurtigt og billigt

Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.

Ja også lidt jeg er i tvivl om, ting der ser vældig smarte ud, er jo ofte ikke så fantastiske når man så selv står med dem.
Ja har man savet i indgroede søm, sten, hegnsklok, eller andet spændende, vil det jo nok tage lidt tid, men det gør det jo også med rundfilen..
Prisen betyder ikke så meget, det er på arbejde den skal bruges....

Nu er det mest stangsav jeg bruger, der er heldigvis ikke så mange fremmedlegemer oppe i højden.

 


Vi prøver igen, i morgen --
Annonce
Skrevet af je_ns på 02-11-2016 23:52

 ting der ser vældig smarte ud, er jo ofte ikke så fantastiske når man så selv står med dem.

Og et eller andet siger mig at denne, er en af de ting

 

 

 

 


Mvh
Martin

Cand alt. med speciale i det jeg finder spændende.
Ja det er også det jeg frygter..
Så det kunne jo være lidt sjovt, at høre om der er nogle der har prøvet den...

Vi prøver igen, i morgen --

Nå det endte med jeg købte en, og haft den i et års tid.

Man skal være omhyggelig med at få den indstillet, især hvor dybt den skal file tanden.

Den kan slibe kæden utrolig nøjagtig, så alle tænderne har samme længde, samt smiget er ens hver gang, og tænderne bliver uhyggelige skarpe, især til stangsaven er den god, da saven får en rolig gang, når alle tænderne er sleben ens.

Prøvede den på en helt ny Stihl kæde, utrolig så "unøjagtig" en ny kæde egentlig er.

Men hurtig er den ikke, bruger den når jeg synes kæden trænger til at blive rettet af, ellers bruger jeg bare rundfilen/fileholder.

Den her fungere bedst for mig. (eller bare en rundfil, hvis kæden bare skal have en hurtig omgang)


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis