Luftudlader på radiator

Hej

 

Jeg har radiatorer i min lejlighed på 4. sal (øverst) som er monteret med luftudladere. Den ene af disse vil dog ikke udlufte radiatoren. Man kan høre vandet tydeligt risle inde i radiatoren og det er kun 10% der bliver varm, så er sikker på at den er fuld af luft. Jeg har tjekket udlufteren ved at banke let på den, men den lyder ikke specielt hul..

 

Er der nogle der har nogle tips, eller ideer om hvad der kan være galt. Og kan man evt. udlufte manuelt til trods for automatudlufteren?

 

mh

Elias


E
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er vist meget unormalt at radiatoren er udstyret med automatudluftere. Det lugter stærkt af der er noget galt med anlægget.

Kan du ikke lægge et billede op af indretningen ???

Hvis radiatoren også er monteret med en alm. udluftningsskrue kan du bare udlufte manuelt. Det gør du ved og åbne helt på radiatorventilen og lødsne luftskruen forsigtigt med en klud under til der kommer rent vand. Husk en balje eller avis under udluftning stedet. Vandet er nemlig mow sort og ikke til at fjerne sporene fra på tapet, gulvtæpper osv.

Håber det er til hjælp. :-)

Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
Jeg er naturligvis helt enig med Leif.
En automatisk luftudlader skal heller ikke lyde hul, den skulle helst være fyldt med vand. Oven på den sidder der en lille finger skrue hætte. Den kan du rolig tage af, og under den sidder en lille stift som i en ventil på bilens hjul. Den lille stift kan du pille lidt ved med en skruetrækker, så kommer der enten luft ud (fortsæt med at pille) Eller også kommer det beskidte vand (husk klud under). De luftudladere har en meget hyppig fejlfrekvens.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Og når du så finder ud af at din automatiske udlufter ikke virker mere kan du passende sætte en manuel på
Mikkel

Skrevet af <a href='http://www.lav-det-selv.dk/Medlemmer/Profil/userid/44281' class='af-profile-link'>ev elmand</a> på 02-11-2016 22:53
Jeg er naturligvis helt enig med Leif.
En automatisk luftudlader skal heller ikke lyde hul, den skulle helst være fyldt med vand. Oven på den sidder der en lille finger skrue hætte. Den kan du rolig tage af, og under den sidder en lille stift som i en ventil på bilens hjul. Den lille stift kan du pille lidt ved med en skruetrækker, så kommer der enten luft ud (fortsæt med at pille) Eller også kommer det beskidte vand (husk klud under). De luftudladere har en meget hyppig fejlfrekvens.


Tak for svarerne.
Den lyder ikke hul nej, og det tyder jo netop på at den er fyldt med vand. Jeg synes bare dette er mystisk da radiatoren er halvt fyldt med luft! Jeg prøver at pille lidt ved ventilen og se om det forhåbentlig kan løsne op for sagerne. Hvorfor de har monteret disse er mig også en gåde, jeg ville klart have foretrukket manuelle ventiler som vi havde i min tidligere lejlighed. Ved ikke om det er sådan i alle de øverste lejligheder i ejendommen.
Er det egentligt andelsforeningen der står for radiatorernes funktionsdygtighed? Og hvad skal der til i fald jeg gerne vil skifte til en manuel ventil?

E
Så skal du have lukket for varmen ( i teknikrum ) og lukket trykket af.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis