Danfoss manifold med flowmeter

Hej

Jeg har lige fået installeret et Danfoss gulvvarme system (Danfoss One) og i den forbindelse en Danfoss 9+9 manifold med flowmeter.

Sådan en fætter: http://products.danfoss.dk/productd...88u0529/#/

Jeg kan bare ikke finde ud af hvordan flowmeter skal bruges og hvordan det skal indstilles og VVS manden vidste det heller ikke.

Det normale "flow" i slangerne justeres jo på den anden hvor akuator sidder alt efter længde på slangerne. Men flowmeter kan også drejes og kan ikke læse mig frem til nogen steder hvordan det evt. skal indstilles.

Er der nogen der ved noget om det?

Mvh Kim

 

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er du sikker på at den kan drejes? Det er ikke bare glasset der drejer (så man kan vende det den vej det aflæses bedst)?

Du bruger flowmetrenes justeringsmulighed til at indregulere manifolden, så en kort kreds med lille modstand ikke "stjæler" flowet fra de lange kredse med stor modstand. Du kan også bruge indreguleringsventilerne til at begrænse mængden af varme til en kreds uanset hvad termostaten i rummet står på. Du skruer helt op for varmen på brugsstederne og lukker for termostaten på gulvvarmeshunten. Nu skal flowmetrene reguleres (du drejer på den røde) så de står ens. Under flowmeteret er der en ventil som styrer flowet - det er den du regulerer når du drejer omløberen under flowmeteret. Efter et par dage har du en ide om der er kredse som mangler varme - så skruer du lidt op for dem og måske lidt ned for dem der har rigeligt. Vent et par dage mellem hver justering, så bliver det bedst.

Se fra side 4 http://varme.danfoss.dk/PCMPDF/FHF_VDUDO101.pdf


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Super - mange tak for det.
Det vil jeg prøve!

Mvh Kim
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis