Fjerne maling fra mursten?

Jeg skal ha fjernet noget maling, som er kommet på murstenene ved en døråbning.

Som det måske fremgår af billedet, er det som om der er forsøgt på at tørre det af, men det virker som om det er trukket lidt ind i overfladen. Jeg aner ikke om det er acryl eller alkyd.

Hvad siger i. Hvad kan jeg gøre. Bliver jeg evt. nødt til at slibe overfladen med sandpapir, for at få det væk?

PS. Hvis jeg finder ud af at få billedet på. Det er i mine øjne unødigt besværligt og utidssvarende herinde!?

Skal det laves, skal det laves ordentligt!
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu ganske enkelt at gøre.  Når du opretter en tråd, er der en knap til det. Men jeg synes nu også de kunne gøre det visuelt nemmere for nye folk. Der er rigtig mange der ikke kan finde ud af det, selvom det er ganske nemt når man ved hvordan. 

 

Skal man uploade et billed i et svar på et tråd, skal man ikke bruge den "tekst boks" der er i bunden af tråden, man skal trykke på knappen "åben editor" for at få den frem så man kan gøre som på billed 1

 

Hvor længe er det siden det er kommet på malingen ?
Hvis det er indenfor 48 timer, kan kogende vand muligvis gøre det. Ellers kan du smøre væggen med brunsæbe, og dække det med plast i 24 timer. Derefter burde det være let at skrabe/vaske af.
Hvis ingen af delene virker kan du prøve nitromors. Det er nok det mest hidsige til at fjerne maling. Det kan fjerne det.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det problem med tilføjelse af foto mistænker jeg har at gøre med, at jeg bruger iPad, som mange andre til webbrowsing. Tilsyneladende ikke godt sammen med denne hjemmeside!?

Skal det laves, skal det laves ordentligt!

Malingen har siddet der i +10 år! 

 


Skal det laves, skal det laves ordentligt!
Det er stort set umuligt at få af. Jeg har haft noget held med brun sæbe og tildækning med plastic. Men jeg var nødt til at give det en tur med højtryksrenseren også. Og det går hårdt ud over stenene.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også