Rygningsbånd og fugtig rygningsbjælke.

Hej.

I forbindelse med vi renoverer 1 sal har vi haft rygningsstenene af for at sætte Figaroll rygningsbånd på, så der bliver luftet ud ved ryggen. Det er beton tagsten, Dobbelt S. Processen var nem nok og vi brugte bare den gamle rygningsbjælke der var fin. Vi skiftede rygningsbeslag til dem her, da de andre var sømmet på. Så vi skar dem af med vinkel sliber, for ikke at rive for meget i bjælken. 

Vi brugte almindelige rustri skruer, 40mm i lægten og 70mm gennem stenen. Dem på 70 er gået lidt igennem lægten.

Jeg kan stadig se det nedefra, så jeg ville lige dobbeltchecke inden jeg lukker af. Jeg har bemærket de sidste par dage med mere konstant fugtigt vejr, at rygningsbjælken fugter lidt op. Det drypper ikke, men jeg er da lidt forundret og bekymret.

Er det muligt jeg skulle have brugt nogle andre skruer eller beslag. Jeg har set nogle andre beslag kommer med en gummiring monteret. 

Det tørrer jo fint væk, når det så ikke regner og regner også med at båndet kan klare det når jeg lukker helt af.

Er det bare sådan det er?

Mvh.

Pakeha

 

0 svar
 Følg tråden
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis