Kan ikke styre relæ til fjernlys

Hej
Har et problem jeg kan ikke få lys på ekstralygter trods montering af sprit nyt relæ, har haft lånt min bil ud , hvor der har været ydet starthjælp på forkert måde frygter dyr rep. Bilen er mitsubishi l200 fra 1998 strada 4x4

Håber der er nogen der kan hjælpe

P.s jeg ved ikke om det betyder noget men når jeg blænder op er der strøm på både nær og fjernlys

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej har du tjekket noget så simpelt som sikringen?
hej ........... er der i det hele taget noget i vejen med din bil ...... min Renault Clio har da også lys i nærlyset når jeg kærer med fjernlys .......... og det har andre biler jeg har haft da også ....... kun de gamle H 4 pærer er anderledes ......

....god arbejdslyst..

....... g.lykke...........

Hej
tænd dit nærlys og træk stikkene af lamperne i begge lygter (formoder at det er H4 lamper) og mål med en strømsøger (en med pære og krokodillenæbbet på stel) om der er plus på mere end en ledning !

mangler der plus i en af lygterne er der sprunget en sikring ! ! !


er det ok (plus på en ledning i stikket) så flyt krokodillenæbbet over på plus og mål så om der er minus på mere end en ledning - er det OK så blænd op på langt lys og gentag så målingen - er der stadig kun minus på en ledning er alt OK og så burde det virke !


P.S. du skal teste dette både i højre og venstre lygte for at være sikker !
polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Jeg har nu prøvet det med dillenæbet og prøvelampen, mit problem er at jeg ikke kan få relæet til ekstra lygterne styret ordentligt, uanset hvilken ledning jeg bruger på mine forlygter er relæet slået til, hvad gør jeg forkert?

 

Du skal finde plus i forlygtestikket og hvis lyset skifter med minus er der plus samme sted uanset om du har langt eller kort lys tændt - hvis det er sådan skal du bruge den der er stel på når langt lys er tændt og sammen med den der er plus på når du tænder lyset ! de to ledninger bruger du til at styre dit relæ med og kun på den måde kan det lade sig gøre hvis lyset fungerer som jeg beskriver det !!!
hvis du vil have en kontakt på kan du indskyde den i en af de to ledninger - lige meget hvilken .
polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis