Sikkerhed...

Godformiddag derude

 

Er der nogen metode til helt sikkert at afgøre om en væg er bærende eller ej? (uden at skulle op med foret og købe tegningerne)

Jeg er i fuld gang med at forny underetagen og vil gerne ha mere lys og luft ind, ville i den sammen hæng gerne Vælte noget væg, lave nogle huller, gøre døråbninger bredere, sætte vinduer i osv. men er i tvivl om hvor meget der er mulighed for og sådan  

Jeg har selvfølgelig googlet, hvilket har gjort mig klogere, men på ingen måde sikker


Teach me how it works - Chris K
28 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Christine,

Garantier er svære at give uden tegninger/ingeniører, men hvis du fortæller om husets alder og type (1, 2, 3plans), rejsning på taget, typen af spær mv så vil jeg da gerne komme med et bud...

Eller læg et billede op, det er altid et hit herinde (:

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
God pointe frank !!!

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
Du kan da have helt ret
Der er tale om et 2 plans parcel hus fra 1973. Tor det er en almindelig høj rejsning (1/2 skråvægge på 1. salen, uudnyttet loftsrum, ingen kælder)

Teach me how it works - Chris K

Må lige sige.., at for sådan en rookie som mig, er I guld værd herinde


Teach me how it works - Chris K
Dejligt at høre, vi ved allesammen hvor fedt det er, når nogen der ved noget kan forløse ens bekymringer !

Billede af huset ville være rigtigt godt, gerne fra gavlen (og rigtig gerne fra loftet så man kan se spærtypen)

Mit umiddelbare bud indtil videre er, at det kun er ydervæggene der er bærende, men du skal nok ikke gå igang med den store nedbrydningshammer endnu er det murede indervægge og hvad er husets mål udvendigt....

Mød de kloge med ydmyghed og de bedrevidende med skepsis
undskyld... Men skal billedet tages udefra, eller skal jeg op på loftet.. begge dele?
Væggene er muret.., lecca med en skal af beton (ish) vil jeg skyde på..

Teach me how it works - Chris K
Det er fint med en tegning, men hvilke vægge vil du rive ned :-). Jeg tror også, at spærene kun ligger af på ydermurene. Billedederne må gerne være fra loftet. Udefra er der ikke meget at se.

fase
det er væggene i mellem gang/køkken og stue
Kravler lige på loftet og ser om jeg kan få et fornuftigt billede

Teach me how it works - Chris K
Der er yderligere 18 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis