er det slut ?

Det virker, som om bådforum er ved at ebbe ud, hvorfor mon ? er svarene ikke gode, domineres det hele af en eller to personer, er svar noget svareren har læst et sted og er egne erfaringer ikke noget, som dur, og hurtigt bliver sablet ned af bedrevidende, det var tidligere et ret besøgt forum.


Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Det virker, som om bådforum er ved at ebbe ud... Vis hele indlægget
32 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ktm
Ja jeg tænker nok at det er sådan det hænger sammen.

FB er på den ene side underholdende og hurtigt - men på den anden side så bliver det kollosalt ovefladisk, fordi når der er gået 1-3 dage, så drukner en ellers interessant tråd.
Og deres søgefunktion er meget dårlig - jeg har flere gange søgt efter artikler / diskussioner om ting som jeg VED var der for 3-4 måneder siden, og det er ikke til at find frem igen.

Og det tenderer til at det kun er "Dagens Emner" der diskuteres.
Og de samme og samme spørgsmål kommer så igen og igen hver 14 dag - om nogen meget banale ting.
Fint nok at folk spørger, men emnet er belvet forklaret 25 gange i forvejen
----- så det virker lidt tanketomt.
Men FB er jo også en amerikansk opfindelse, så det passer jo meget godt ;-)

To ulykker kommer sjældent alene.
Jeg har været på FB - og er gået af.. da der kom den sidste politik, for et par år siden - om at alt hvad jeg har på min pc, må(bliver) deles med 3-pers.. så stopper festen.. ikke fordi jeg føler mig interessant.. men..
Jeg har også med fornøjelse brugt Endomondo.. og kan så følge hvor mine motionskammerater er - ligesom med FB - og hvis jeg så er 3-pers.. så ribber jeg da lige huset for værdigenstande.. / jeg ved jo også hvilken cykel, der er noget værd..
Der er ikke umiddelbart grupper, der er "nørdet seriøse" på FB - i min optik.. så det gider jeg ikke bruge kræfter på..
- men ok - det ville hjælpe hvis dette forum, ikke var helt bagud, når man kigger på brugervenlighed / billedeupload m.m.
Jeg tager blot hatten af for den dedikation, som stifterne har.. og at de ikke blot loader nyt software hver anden dag, som andre, på f.eks. nogle sports-sites..
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Kan man ikke vælge at tingene ikke deles på FB ?
- og at man ikke afgiver sin ophavsret til billeder mv.?

Iøvrigt så er jeg lide forsigtig med hvad jeg skriver om på FB - jeg skriver kun om visse emner - slet ikke alting.
Men jeg ved godt at der er nogen som skriver om alt de laver på FB.

To ulykker kommer sjældent alene.
Det kunne sagtens hænge sammen med at interessen for lystbåde er markant faldene i Danmark. Mange havne har rigeligt med tomme pladser og havnepladser som for 10 år siden blev solgt for 30-40.000 kroner foræres væk i dag bare for at få lidt liv i havnene. Det er de unge der har mistet interessen, hvorfor resten bliver lidt mere grå i toppen.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Ja det er rigtigt at der ikke er så mange unge der gider sejle med sejl - der kommer til gengæld lidt flere som har en eller anden slags motorbåd.
At sidde i en sejlbåd som kun kan sejle 6 knob er ikke så interessant som ekstremsport af forskellig slags, udlandsrejser og mange andre muligheder som ikke var noget almindelige mennesker kunne gøre tidligere. Tror jeg - MVH A

To ulykker kommer sjældent alene.
Annonce
Før i tiden var der her i mit område utallige klubber, der havde ungdomsafdelinger, med især optimistjoller, det gav mange unge lyst til at fortsætte sejlerlivet.
Nu er der stort set ingen ungdomsafdelinger tilbage, det har tror jeg stor indvirkning på de unges manglende sejler interesse.
Rigtig mange har jo også deres både på trailer, så de skal jo ikke bruge havneplads.

Vi prøver igen, i morgen --
at interessen for at sejle er stærkt faldende er vist hævet over enhver tvivl, det ses på de dalende priser på brugte både, så jeg var heldig at sælge i god tid. der er mange ledige pladser Bogense, efter min mening har man pumpet alt for meget i faciliteter for at trække turister til, det afspejles så i de priser fastliggere må betale.
så sammen med forsikring, vedligehold mm. er det jo efterhånden er det jo en ret dyr fornøjelse.
det svært at få unge til at sejle, når prestigen er væk.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 

Danske unge har netop scoret OL-medaljer i et par heftige bådtyper. Det må da vel give lidt prestige blandt andre unge – hvis disse da ellers ved bare lidt om sejlads. Problemet er vist mest, at det er der ikke længere ret mange unge, der gør.
I min lille klub havde vi 70 juniorer i 1980. Nu er det ca. 15 år siden, der har været en eneste.
Det publikum, der køber både nu om dage og vil begynde at sejle, er velbjergede mænd i 40´erne, der køber en god båd fra 80´erne eller 90´erne for ikke ret mange penge. Er der lidt problemer med den, får han bare fagfolk til at ordne det mod betaling.
Det er ikke som dengang vi andre satte hele familiens opsparing i en båd og derfor måtte søge at løse eventuelle tilkomne problemer med egne hænder, hoved og ikke ret mange kroner. Det gav os dog samtidig noget viden og erfaring, som vi kunne bruge til også at klare eventuelle uforudsete situationer på ubelejlige tidspunkter – måske ude til havs. I den henseende kan man måske nok være lidt bekymret for ovennævnte nye sejlere.
For nogle måneder siden hjalp jeg tilfældigt en moden mand med at sætte mast på en rigtigt god 33-fods dansk kølbåd, han netop havde købt for 130.000. Da jeg spurgte, hvad han tidligere havde sejlet med, svarede han: ”Det min første båd. Min erfaring begrænser sig endnu til en enkelt time på sejlerskole. Men jeg håber da, at det bliver sjovt”. Jeg ved ikke om han var ”velbjerget”, men hans Audi havde nok kostet 3 gange så meget, som båden. Han kommer nok ikke her på siden for at spørge, hvordan man checker vandpumpens impeller. Det kan jo ellers være rart at vide, når motoren løber varm 10 sømil fra nærmeste mekaniker – på en søndag.
Nye tider !


Finnband
Hej Finnband - interessant historie - og du har formodentligt ret i det du skriver om nye sejlere.

To ulykker kommer sjældent alene.
Nogle her taler om både, og jeg kan tale med om biler, og i denne sammenhæng specifikt Land Rover, men det gælder også for andre 4x4.

For 15-20 år siden var seriøst terrænkørsel i ind- og udland et stort issue. Noget der kræver sin mand/mænd i meget stærk nærkontakt med naturens undertiden barske vilkår.

Antallet af det jeg forstår ved rigtige mandfolk, er i dag minimeret ved den omsiggribende feminisering af mænd. Drengebørn fødes ofte uden for ægteskab eller af lebbere. De opfostres i stort omfang af enlige feminister, der ofte hader maskuline mænd. Så kommer de i institutioner og passes af lillabletyper, der hader maskulinitet, hvorefter i kommer i skole, hvor de undervises af røde, hardcore feminister og feminiserede mandslinge, hvor de opdrages til at hade alt maskulint.

På et tidspunkt bliver disse nu feminiserede drengebørn indfanget af en amazone, der er skruk, som vil løbes. Så får denne feminiserede mandsling besked på at sælge sin båd/bil/fodboldstøvler og, hvad der ellers interesserer ham, når frugterne af hans påbudte aktiviteter materialiserer sig. Så skal han dikkedikke, skifte lortebleer, amme og aflevere/hente yngel i institutioner. Han bliver så at sige totalt kastreret.
Dernæst kastes han ud af hjemmet, som han har stablet på benene og idømmes at betale børnebidrag, julehjælp, feriehjælp, konfirmationshjælp og alt muligt andet, og påduttes skyld med skyld i uendelige strømme.
Amazonen finder sig så en ædel vild til at klare hendes behov.

Er det så så svært at forstå, hvorfor disse gutter ikke er at finde hos os med lyst til lidt krævende hobbyaktiviteter?
Næh vel!
(Jeg skal snart have guldbryllup, så det er ikke egne, personlige, erfaringer jeg refererer til, men jeg regnes også som værende en GSM)

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis