Hvilken model krydslaser er i glade for ?

Hvilken model krydslaser er i glade for ?

Gerne hvorfor , evt link
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Geofennel, og jeg synes den er fin til prisen:
https://m.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/haandvaerktoej/lasereafstandsmaaler/lasere/streglaserfl40-pc/

Med venlig hilsen

Anders

Jeg kan også melde mig på Geofennel holdet. Dog en lidt andet model men i samme pris klasse: Streglaser FL-40 3-liner, Geo Fennel.

Hvis den står på fx et gulv kan den med 1,5 m afstand til væggen nå 2,5 m op med de lodrette linier hvilket er praktisk i små rum. Den kan sagtens bruges ude hvis ikke der er høj sol, evt kan de medfølgende røde briller benyttes for bedre synlighed.
De to lodrette linier danner en 90 graders vinkel som jeg har brugt til opsætning af skillevægge samt fliselægning.
Ved afstande over 15 m begynder den at være svær at se i fuldt lys, men det er forventeligt for en laser i den prisklasse, som er tænkt til indendørsbrug hovedsagligt uden modtager.

Den har lang batteri tid, og AA kan man altid fremskaffe :-)

Link: https://www.carl-ras.dk/e-shop/vaerktoej/haandvaerktoej/lasereafstandsmaaler/lasere/streglaserfl-403-liner/

STX, HBU, BA Bygningskonstruktør MAK

nu er den en md gl tråd. men svare alligevel.
model af laser tror jeg ikke er så vigtig (med mindre du er proff håndværker) hvis det blot er til hobby brug vil de fleste nok kunne bruges.
jeg har selv et mindre udvalg af lasere niveleringer fra B&D. der er ikke tale om høj kvalitet, til gengæld er de 1000 gange bedre at arbejde med end en snor og et målebånd....
de er nogle af mine mest benyttede værktøjer...
dem jeg bruger mest er:
1. selv nivelerende 360 grader vandret på stativ. den er god til hus byggeri, sætning af fundament, flise opsætning, og opgaver hvor noget med afstand skal hænges i samme højde.
2. selv nivelerende kryds med stativ som kaster strålen frem. er god til dør/vindues opsætning, lister, fliser og ligne.

3. kryds laser som kan kaste på samme væg/gulv som den holdes/lægges. den er god til at sætte billeder, hylder, knager, tv, bordplader,m.m. op med samt bruges som 90 grader vinkel til f.eks. smling af bordplader, opbygning af vægge, gulv lægning, hus byggeri, snit i plader m.m.

alt i alt har jeg 3 forskellige lasere som jeg er rigtig glad for - jeg har også et par stykker mere da jeg købte en mindre blanding af diveres B&D lasere på udsalg. de 3 oven for er de vigtigste og.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis