Utæt tag i skur? Er det forkert tagpap kombi?

Hej alle sammen, jeg har fået bygget mig selv et skur i løbet af sommeren, og senest lige fået det isoleret, så jeg har haft adgang til at kunne se hele loftet over en længere periode inde i skuret! Her er ingen problemer overhovedet, selv med store mængder nedbør - men sidste del som stikker ud (mit udhæng udenfor) her er der problemer.
Jeg kan ikke rigtig lokalisere fejlen til utætheden hele vejen langs længden af skuret bliver udhænget vådt efter regnen! Jeg er nu blevet bange for at den tagpap stimmel (selvlæber ikke var en 1 lags løsning) den som løber langs udhæng. Resten af taget er Icopal 1 lags gør det selv - men det er stimlen ikke, og jeg er ustikker på om den lader vand sive igennem! Har fuget godt efter, og har ikke hjulpet, dog ikke fuget extra ved vindskederne kun mod andet tagpap.
En anden mistanke kan være vindskederne, når der kommer meget vand, om vand så lige når at hobe sig lidt op, også det siver ned i samlingerne - men igen der er fuget med 3 lags icopal fugning ved alle samlinger, så kan simpelhent ikke forstå det her og tænker nu på om det er stimlen, eller om jeg skal fuge igen langs vindskederne og tagpap! Samme stimmel ligger også i den anden ende af skuret og her er der ikke problemer! Nogle som har lidt viden eller en forklaring!
1000 tak alle sammen.

 


Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Er det ikke fordi der mangler en vandnæse, så løber vander rundt om kanten og trækker op under taget på undersiden.

Vi prøver igen, i morgen --

Hej Martin. 

Fandt du nogen sinde ud af hvad problemet var?

Jeg har nogenlunde samme problem. 

Kim

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis