Vaskemaskine lukker vand ud på gulv i stedet for i maskinen

Hej

Min vaskemaskine er begyndt når den skal tage vand ind at hælde det meste af det ud på gulvet fra BUNDEN af maskinen...

Det er kun når den tager vand ind, når det skal ud med vandet (det der nu er der :-) ) - så er der ikke noget...

Jeg har tjekket filteret, og den lille slange der er ved siden af filtret, og det er ingen fnulder...

Hvad tror i der kan være galt?

Vidst den måske skal repareres, hvor meget tror i så det vil koste +/- med det i mener der kan være galt med den?

På forhånd tak

Bo

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Det er højst sandsynligt noget af gummivarene i bunden af tromlehuset, der enten er hoppet af eller gået øg. Læg maskinen ned og kig/hiv på/i sagerne fra bunden, så tror jeg du finder årsagen.

Kostpris ?  Fra kr 0 og op til hvad en reservedel koster med forsendelsen. Det er jo et Lav Det Selv forum du søger råd på. ;-)


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.

Når det gælder vandindtag der lækker, ville jeg starte med tage toppen af mskinen. Vandet kommer fra vandventilen, igennem sæbeskuffen og ind i toppen af vaskekarret. Så med den beskrivelse er det sikket en af de slænger der er defekt. Det kan du se med toppladen afmonteret. Det er noget der bør ses til hurtigt da vandet kn ødelægge f.eks. motoren.

Hvcis det kommer ud under hele vaskeprocessen ville det være interessant at kigge ind i bunden.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det udelukkende er ved vandindtag, så ville jeg også starte med at tage toppen af maskinen ligesom ev elmand skriver. Du kan evt. starte med at se på om slangen er spændt korrekt på eller måske defekt. Når toppen er taget af kan du muligvis også se spor af vand og følge dem for at finde frem til hvor der er en utæthed?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis