Hæve en bagmur af gasbeton med 1,2m - Hvordan?

Hej

Jeg bor i en 80ér villa, hvor tagkonstruktionen skal udskiftes til næste sommer.

På nuværende tidspunkt er taget opbygget med gitterspær og beklædt med skifereternit.

Huset er gennem en større forvandling og den nye tagkonstruktion skal opbygges med ensidig fald og beklædes med tagpap. Grunden til at den skal have en tagkonstruktion med ensidigt fald er fordi jeg ønsker mere rumhøjde end de nuværende 2,3meter og vores hus ligger i skoven, hvor vi ønsker mere lys og mulighed for at kigge op over træerne fra stuevinduerne (som Arkitekt er jeg lidt miljøskadet og har klare holdninger til denne taggeometri). Huset er rektangulær i sin geometri og jeg forestiller mig at hæve ydermuren i den ene langside. Langsiden er 18meter, hvoraf de 5 meter er et stort vinduesparti.

 

Ydermuren består af 108mm teglsten, 200mm isolering og en 100mm bærende bagmur i gasbeton. Nu er det store spørgsmål – hvordan kan man bedst hæve ydermuren? Jeg forestiller mig, at den skal hæves med ca. 1,2meter. Jeg har selv et par idéer men kan ikke helt greje, hvad der vil være mest fornuftigt. Har nogen et forslag til, hvordan jeg får bagmuren hævet med 1,2meter, så den stadig er stabil?  

 

Mvh Philip

1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej d 18.
Jeg ville tænke i en trækonstruktion. Så kan du få ordentlig med isolering i. Med en beklædning som enten passer til det murede eller er en kontrast til den. Der kan også sættes flere vinduer i hvis man ønsker det.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis