Garderobeskab - Hvad,Hvem og Hvordan?

Hej

Står i forbindelse med renovering af værelsesafdeling og skal have lavet noget garderobeskab i soveværelset.

Men der er sindssygt mange producenter der alle lover deres, Men hvem skal man egentlig vælge hvis man ønsker et prisfornuftigt bud, er det et IKEA Pax skab, et af byggemarkedernes produkter, eller kan køkkenfirmaerne egentlig være med på pris, og hvordan er kvaliteten på de forskellige.

Havde forestillet mig et sæt skydelåger med dertil hørende indretning bagved. Skabet bliver ca. 275 bredt og har udganspunkt mod en væg og skal have gavlplade i den anden ende. Der er ca 233 cm fra gulv til loft (Er ikke færdig med at bygge gulv endnu, men det bliver deromkring)

Vil jo gerne udnytte pladsen bedst muligt, så havde kigget på IKEA's Pax den høje model på 230cm, den vil så skulle samles stående da den ikke kan vippes på plads med kun 233 til loftet, men det kan vel lade sig gøre?Pladsen i dybden er der masser af så vil egentlig gerne have noget der giver så mange hylde/bøjlemeter som overhovedet muligt.

Så egentlig søger jeg bare gode råd og erfaringer, gode og dårlige, som jeg kan tage med i det videre arbejde, så fyr løs

 

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kan kun finde PAX modeller som er 236,4 cm høj og kræver 237 cm for at få dem rejst. Et råd ville være ikke at købe noget før end at værelset er færdig renoveret, så du ved præcist hvilken højde du har at gøre med.

Jeg er ikke i tvivl om at jeg ville købe IKEAS såfremt de har noget der falder i min smag. Kvaliteten fejler ikke noget og samleprocessen kan man ikke gå galt af... ;-)

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Tak for svar.

Ja det er rigtig kan jeg godt se, det var Silvans løsning (Domestic) der er 230.

Men hvis den er et par centimeter for høj kan man ikke blot skære lidt af i bunden på alle stykker der går mod gulvet, siderne og det lille stykke der sidder foran? Og så samle det stående? Nogen holdninger til det.
Så skal du være sikker på at skabene kan samles "indefra" - ihverfald hvad top og bund angår - der er jo ikke ligefrem meget plads over eller under---

 

Hideout - Du tænker på de der "Låse" som man drejer rundt så de fanger en skruelignende ting og trækker tingene sammen? I så fald kan så ikke bare vende dem indad og så sætte en af de hvide knapper henover, så vil det være forholdsvis pænt og gemt inde bag lågen under alle omstændigheder :-)
Lige præcis, men jeg er ikke sikker på at du bare kan vende de plader efter behov - der kan f.eks. være en rille til noget bagbeklædning der så kan drille...
Men tag et kig på hvordan skabene er opbygget først ;-)

 

Annonce
Mange af de skabe, der kan købes er forsynede med sokkelben, som soklen klikkes på. De sokkelben kan skrues ind så soklen bliver lavere. Når så skabet er rejst op skrues sokkelbenes skruer ud til normal højde og sagen med højden er klaret.

fase
Jeg har sat skyde dørs garderobe op hvor der var løse skille rum og hylder. Der var så ikke bagbeklædning i. Skydedøre blev monteret i gulv og op i loftet, så de have faktisk ikke forbindelse med skabet. Jeg mener det er et ret almindeligt system, men kan ikke lige huske fabriat eller forhandler.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis