Staldloft - Buede "leca" moduler

Hej.

Vi har et landbrug med nogle relativt gamle staldbygninger. Der er hvælvede lofter i alle staldene. Nogle af dem, de ældste, er muret op af tegl mursten. De nyeste (fra engang i 60'erne) er hvælvede moduler der ligger i stålprofiler. Stålprofilerne ligger som bjælkelag mellem ydermurerne. Modulerne måler ca. 1m x 0,8m.

Det mit spørgsmål går på, er om der er nogen herinde der kender til disse moduler. Hvad er det for et produkt, hvem har produceret dem i sin tid, kan man finde noget dokumentation på produktetet etc. etc. ?

De ligner i overfladen Leca, men umiddelbart synes jeg, at materielet "virker" tungere, og hårdere. Man kan med nogen tålmodighed kalke på dem, så der må være et hvis kalkindhold i materialet.

Nogen gode bud? 

 

Vh. Morten

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg kender ikke til dokumentation eller firma. Men det er meget brugt loftkonstruktion, lofter over stalde skal være brandsikre, og der opfylder de kravene. Jeg har været med brandvæsen ude ved gårdbrande for at afbryde og gentilslutte strøm. I et par tilfælde brændte hele overbygning, incl en del oplagret halm, medens grise gik nedenunder og ikke tog skade. Bortset fra en masse vand de fik ned over sig, og deraf følgende forkølelse.

Men her er der et firma som har dem på programmet


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis du søger >lecahvælvinger< på Google, kommer der mange hints. Også nogen der vil sælge brugt.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis