Gaggenau (Siemens) opvaskemaskine vil ikke tage vand ind

Hej, 
Jeg har en 11 år gammel Gaggenau (samme som Siemens/Bosch) som ikke vil tage vand ind. Aquastop'et brummer bare - og den har ikke vasket rent længe. Har prøvet at rense aquastop'et, men jeg tror fejlen ligger andetsteds. Jeg har tjekket tidligere indlæg ud, hvor folk rensede maskinen. Men, jeg ser ikke umiddelbart et problem eller?

Nå men, er der en klog opvaskemaskine-mand, som har en god idé? Ellers så må jeg købe en ny....
På forhånd tak,

Hilsen Frederik

 

2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Frede,

Har du evt. tjekke vandtrykket? Det kan du gøre ved at skrue slangen(tilløb) af hanen og lade vandet løbe ned i en spand, balje eller lign. I samme omgang kan du tjekke sandfiltret for at se om det er stoppet. Det sidder enten ved hanen eller hvor slangen skrues på opvaskeren.

Alternativt kan du kontakt et hvidevare reservedelsfirma for at høre dem. De plejer at være hjælpsomme. I hvert tilfælde dem jeg har talt med. Jeg har både prøvet at fejlen var grundet manglende vedligeholdelse, men også en defekt del.

Håber at du finder en løsning.

Henrik

Med venlig hilsen
Henrik Jakobsen
Du skriver, at aquavandstoppet brummer. Normalt sidder vandstoppet ved vandhanen og er spændingsløst. Det består af en magnetventil, som er åben, og først lukker, hvis der står vand i det kar, som er i bunden af maskinen. Prøv at tippe maskinen endten for- eller bagover og se om der kommer vand ud. Hvis der gør det er aquastoppet påvirket, og maskinen er holdt op med at fungere.

fase
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis