Murermestervilla med træplader og flamingo på ydervægge

Jeg har forsøgt at søge i forummet, men jeg synes ikke at jeg kan finde noget om min specifikke situation.

Jeg har købt en murermestervilla og er i gang med at tage savsmuldstapet ned for at sætte filt op på væggene.
På nogle af ydervæggene er der bag tapeten sat træplader op, og bag dem sidder der flamingoplader.

Jeg er nu i vildrede om hvad jeg skal gøre. Kan jeg sætte filt op på træpladerne? Eller er jeg nødt til at hive det hele ned?
Min egen tanke om den optimale løsning er at hive pladerne ned, sætte filt op på den pudsede væg bagved og så hulmursisolere væggen, men det vil unægteligt være meget nemmere, hvis jeg bare kan sætte filt på træpladerne.

Vh
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis træpladerne kan opfylde de brandkrav der stilles ved anvendelse af flamingo til indvendig isolering, kan du lade dem sidde. Ellers skal de ned eller brandsikres med f.eks. 2 lag godkendt gips - dvs. ikke den billige gds gips.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Det ene udelukker vel ikke det andet. Du kan for relativt små penge selv hulmursisolere, hvis huset er egnet til hulmursisolering. Det er tjent hjem på 2-3 år - højst.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Vi har lige testet nogle stykker af pladerne, og de brænder - desværre - virkelig godt. Sammenholdt med det evt. fugt som mfrost nævner, så er der vist ingen vej udenom. Vi piller skidtet ned og hulmursisolerer. Jeg siger mange tak for hjælpen til jer begge.
Det lyder som celotex - de er extremt brandfarlige og sammen med flamingoen en rigtig farlig coctail. God ide at pille dem ned. https://www.bolius.dk/tjek-dit-hus-for-brandfarlige-loft-og-vaegplader-16713/

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Annonce
Jeg har kun en kommentar "EJERSKIFTEFORSIKRING"....
Har selv været i en lignende situation, hvor vi havde et sænket loft i træ, der var isoleret med flamingo. Det er ulovligt, så forsikringen betalte uden brok :-)
Det er dog vigtig at finde ud af, hvornår isoleringen er foretaget, hvis det ikke er den tidligere ejer (som du/i købte af) ved jeg ikke om der kan gøres noget..
uanset om det er tidligere ejer der har foretaget en lovlig ombygning eller ændring er det ejerskifte forsikring der skal ind over der, hvis der ikke foreligger en sådan så hæfter tidligere ejer for det, hvad enten han er skyld i det eller ej.... men så kommer ? jo kan det betale sig at gå efter tidligere ejer gennem advokat med de omk der ligger der..... sjældent nej, i det her tilfælde vill omk jo blot være at fjerne den nuværendevæg samt flamingo ind til den faste mur og så er der jo intet fordækt i det koster ikke mange kr. personligt ville jeg blot selv udbedre problemet.
coes skrev den 06-10-2016 07:55:57

Jeg har kun en kommentar "EJERSKIFTEFORSIKRING"....
Har selv været i en lignende situation, hvor vi havde et sænket loft i træ, der var isoleret med flamingo. Det er ulovligt, så forsikringen betalte uden brok :-)
Det er dog vigtig at finde ud af, hvornår isoleringen er foretaget, hvis det ikke er den tidligere ejer (som du/i købte af) ved jeg ikke om der kan gøres noget..

 Hej Coes

Jeg ved godt at indlægget er 2-3 år gammelt, men jeg står i en lignende ejerskiftesag. Er det muligt at se din afgørelse fra forsikringen?

Det ville hjælpe mig rigtig meget.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis