Fuger omkring badekar?

Fugerne omkring vores gamle badekar i kælderen har haft det bedre. Vi har aldrig brugt badet og det kommer heller ikke til at ske jævnligt, men det må gerne være i en sådan stand, at jeg kan lade mine unger pjaske dernede fra tid til anden, så jeg skal have gjort noget ved fugerne:

En tidligere ejer har tydeligvis forsøgt sig med at sjaske rigelige mængder silicone ud over badekar og væggen, men det er ikke kønt og sikkert heller ikke tæt. På "undersiden" af kanten på badekaret er de hårde fuger enten væk eller sidder løst.

 

Hvad gør jeg her?

Jeg tænker at skrabe alle de gamle fuger væk og få rengjort fugerne og herefter give det hele en omgang god silicone?

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan få en sanitærsilicone,som ikke gulner.Har selv brugt den for 2 år siden,og ser stadig ud som ny,men husk,at fladerne skal være 100 % rene.

bh
Når du skal lave de nye fuger het perfekte, har jeg en lille guide her: http://vifixerdet.nu/index.php/blog/sma-tips/303-perkekte-silikonefuger

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Tja der er ikke andet for end at rense det hele grundigt af. Til slut så rens med noget sprit for at fjerne evt. fedt.
Så kan du ligge en sanitær silicone eller en mørtel fuge
Tak for svarene.

Det virker okay overskueligt med siliconefugen, så det giver jeg et forsøg. Nu har jeg måske også en chance for at få det til at se hæderligt ud, hvis jeg bruger tricket med malertape

Tænk lige hvor fedt sådan et badeværelse har været der engang i 60'erne med olivengrønt badekar og bidet og knald-grønne fliser på væggene!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også