Gammelt roset/lampeudtag

Vil gerne hænge lampe op i soveværelset, men er i tvivl hvordan det skal gøres med dette gamle lampeudtag. Kan ikke se hvordan man kan fastsætte en krog ?  Mangler der måske noget eller skal den skiftes til noget nyt.?

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis lampen alligevel ikke skal hænge i selve loftrosetten, kan du godt bruge det der er. Så skal have den baldakin som oftest er på lampeledning til at sidde over det her og dække det.
Ellers må der monteres et nyt udvendigt udtag. Det kan være clipsroset eller lign.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeg ville skifte den roset ud med en udløbsroset i plast, men du kan forvente, at der er vulkaniserede ledninger/stofledninger på bagsiden af rosetten, de ledninger skal behandles som et rådent æg, for at isolationen ikke skal falde af. Det ser ud til, at der i forvejen er lavet alternativ løsning på problemet med de to kronemuffer.

fase
Mange tak for svarene, de er brugbare
Lad den endelig sidde , de gamle stof / vulkaniseret ledninger er møre og isoleringen falder let af , og så skal der en elektriker til at trække nye ledninger og sætte en ny roset op , og det koster..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............

Ok, men jeg kan ikke rigtig hænge noget op i den som den er ?

Medmindre jeg skruer en krog i loftet ?

Ja det er jo så dilemmaet. Men jeg synes du bør lade en elektriker se på det og sætte en plast udtag op, Selv om "de koster kassen" Måske koster det kun det halve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis