Varmepumpe

Er der nogle af jer der har en luft til luft varmepumpe,og hvor tilfredse er i med den,jeg tænker på støj,effektivitet,,og om den lever op til forventningerne.


bh
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har rigtig gode erfaringer med panasonic.
læste den anden dag at den nye er helt oppe på en scop på 6,2
(gennemsnitlig virkningsgrad over et år)

men tror så længe man holder sig til "ordentlige mærker" og de er bygget til vores klima, så bliver du glad for den.

og ordentlige varmepumper idag støjer ikke meget.

men gør dig selv den tjeneste og giv et par tussinde mere og få en ordentlig en, og ikke en fra harald nyborg fx.

 

Vi har en varmepumpe som er vores primære varmekilde. Vi er meget glad for den. Den sidder midt i huset i spisestuen. Den er ikke lydløs. Luft som bevæger sig larmer. Men det er ikke noget som generer os. Man vender sig til det. Vi har klinker i spisestuen og varmepumpen gør at der aldrig er fodkoldt.
Vi har stadig radiatorer i værelserne som er sat til 21 grader. Det er nødvendigt i værelserne længst væk hvor varmepumpen har svært ved at nå helt ud.
Vores hus er på 174 kvm og vi er 5 mennesker og huset er isoleret med hvad der var standard for huse med el i 1974. Dog er der helt nye vinduer.
Vi bruger omkring 4100 kwh om året til opvarmning. Jeg har separat måler på varmepumpen og radiatorne så jeg kan følge med. Det svarer vel til omkring 6.500,- kroner om året når rabat til el opvarmede huse er trukket fra.
Vi købte topmodellen fra Panasonic og det tror jeg godt kan betale sig. Den kostede omkring 22.000 med opsætning. Derudover skal der service på den en gang om året. Det tror vi giver omkring 1.000,- kroner for.
Husk at varmepumpen skal side et centralt sted i huset, hvis man skal udnytte den fuldt ud.


 
Tak Maximus,så tror jeg at jeg vil inverstere i sådant et anlæg.

bh
Jeg har også haft nogle gode erfaringer med Panasonic - så helt klart værd at se på

vh Anders
Annonce
Jeg har 2 Bosch varmepumper , de virker perfekt , du skal holde dig til kvalitetsmærker som Panasonic,Toshiba, Mitshubishi eller Bosch så kan det ikke gå helt galt...................

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Jeg har nu endelig fået installeret en varmepumpe (Electrolux),og fortryder nu,at jeg bestilte 2 paller træbriketter,da den varmer noget mere,end jeg havde forventet,så de 10.000 kr.excl.montering er givet godt ud.

bh
Det er en god ide at holde øje med strømforbruget den første tid, så du får et indtryk af hvor meget den bruger - måske der ryger en briket eller to i ovnen alligevel. Hvis du ikke har fået ændret din BBR til el som hovedopvarmningskilde, kan du få rabat på strømmen hvis du gør det :-)

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Jeg har ændret hos BBR,og jo,der ryger nok en briket eller to i ovnen alligevel..Jeg tjekker stømforbruget hver dag,og det er ikke blevet ekstremt højere.

bh
Jeg købte en Electrolux EPHO9NL,da den var på tilbud (9.998,00 kr.) den varmer lige som den har lyst til,enten slet ikke,eller varmer huset op til 27 grader,har prøvet alle indstillingsmuligheder,har talt flere gange med Electrolux "service"uden at problemet er løst,derfor vil jeg gerne vide,om der er nogen,der er i besiddelse af sådan en luft til luft varmepumpe,altså samme mærke.

bh
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis