2 lag plastik under gulv

Hej er der nogen der kan svare mig på hvorfor der er 2 lag plastik under mit gulv i min kolonihave ?
der ligger 1 lag på hver side af 50mm isolering.. den nederste plastik er tyk og den øverste er lagdelt.. for mig ligner det en fugtspærre og en dampspærre. men det er vel no go ?


Martin
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Siden isoleringen ikke er organisk og ikke vil danne grobund for mug, burde det vel ikke betyde noget. Måske er det lavet som en 'ekstra sikkerhed' ift. vand/fugt i det, der kun er 50mm isolering?
Lyder ikke som helt efter bogen - men - Hvis din isolering er tør ville jeg ikke bekymre mig. Hvis den derimod er fugtig er det en anden sag. Det svarer lidt til at lægge en vintermåtte under huset. Bliver det ikke brugt/opvarmet i den kolde del af året, får du næppe problemer.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu

Tak for svarene
Det er uorganisk isolering men derfor kunne der stadig godt samles fugt imellem de 2 lag ?

Nu hvor jeg alligevel udbygger badeværelset så vil jeg have efterisoleret gulvet med 100mm. men det skal jeg vel først hive fugtspærren af? ellers risikere jeg råd ? det er ikke støbt fundament men et hus på sokkelsten

jeg vil bruge og opvarme huset i nogle perioder i løbet af vinterhalvåret.
der er ikke noget fugt i isoleringen men det vil jeg højst sandsynlig få med 150mm i gulv ?


Martin

Ja der kan sikkert godt komme fugt ind mellem de to lag - svært at sige når jeg ikke ved præcist hvordan det er lavet. Den luft der allerede er mellem de to lag indeholder allerede en vis fugt, som vil kondensere når dugpunktet nås.

Hvis du vil bruge/opvarme huset i vinterhalvåret, skal du følge den almindelige fremgangsmåde: Kapilarbrydende lag, isolering, radon/dampspærre, gulv - og så må du isolere lige så meget som du har penge til.


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Du siger den står på sokkelsten - Direkte på jorden? Et hus er normalt opbygget ved at man støber et fundament, hvorefter der placeres et par sokkelsten, typisk gasbeton. Selvfølgelig er et træhus ikke følsom overfor små bevægelser i konstruktionen, (hvilket et fundament hjælper imod)

Fugt kan trænge igennem glasuld/rockwool, hvorimod en hård flamingo plade er tæt - Jeg ville nok overveje at ligge disse ned i stedet. Til sidst kan du lige smide et stykke plastik (fugtspærre), som du fuger med klæbefuge 5 cm opad væggen
Annonce
det er helt nyt for mig alt et her så det er lidt af en jungle godt at det da heldigvis kun er et kolonihavehus hehe

Vifixerdet det var også sådan jeg havde forstået det så jeg hiver det plastik af

kapilarbrydende lag er det ikke kun til beton konstruktioner eller skal det ligge oven på brædderne som er ud mod terræn ? der er ca 150mm luft under hele huset..

Skal man forresten have plads til ventilation mellem de yderste brædder og vindpappet ? ligesom man skal når det er en facade ? for det er der heller ikke på nuværende tidspunkt.

Thomas jeg må erkende at jeg ikke anede at man støbte under sokkelsten :p men det giver nu ret god mening
hvis der er støbt så ligger der da noget sand eller lign oven på betonen. ??
jeg må ned senere idag og grave lidt under huset

jeg har slet ikke taget flamingo i betragtning. ville det være bedre? er det en godkendt måde at bygge på ? skal det ikke støbes ned i beton eller lign ? der skal vil stadig noget vindpap på?

Martin

Jeg værdsætter virkelig jeres hjælp.

kan jeg fylde de 150mm ud som er under huset med et kapilarbrydende lag som sundolit ?
Der skal vel stadig være noget ventilation ?


Martin
Hej.
Er gulvkonstruktionen hævet over jorden eller ligger den på jorden?
Hilsen Martin

Med venlig hilsen
Martin H.

Bygningskonstruktør / Energikonsulent
Skitsering - Byggeansøgning - Udbud - Tilsyn og byggeledelse.
Projekt,- projektering- og byggeledelse.
Arkitektfirmaet ARKIdesign ApS
Hej martin

Hele konstruktionen er hævet ca 150mm over jorden

Martin

Hvis du læser dette spørgsmål vedr. parpiruld og tager en snak med forfatteren, er du måske på sporet af en ukompliceret løsning til dit kolonihavehus. http://www.d-bedre.dk/doc/sporgsmaal.mv?searchString=br%E6dder


Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis