Gipsplader som loftbeklædning, vil det revne?

Hej. Jeg har lagt nyt tag+spær på mit hus. Jeg bad om en konstruktion, så jeg ikke behøvede at understøtte med en bærende mur eller bjælke. Det blev til ét spær pr. meter + 2 stk. hjælpespær imellem disse. De er lavet af 25cm reglar. De er knap 7 meter lange. Når jeg går på første sal synes jeg dog at konstruktionen kan give sig relativt meget.

Jeg formoder at det nok skal holde - men jeg er mere i tvivl om en gipsplade vil revne i spartelkanten med tiden. Hvad ville i gøre for at lave loftet så stift som muligt? forskalling + 2 lag gips, evt limet sammen?   Fibergips? Alternativt kunne det være kvadratiske gipsplader eller troltekt

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

'Støtte reglar' er lagt dobbelt, vel fordi længder over 5½m bliver for peberet

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Top - Er der nogle der har et bud? Ville hade at beklæde det med noget der ikke holder ordentligt

i og med at du har trafik oppe på 1. sal, samt den generelle vindstabilitet af huset + mange andre faktorer, så vil der altid være en risiko for revner, tror ikke at der er nogen der kan give en 100 % garanti for at du undgår revner, risikoen kan dog minimeres ved at bruge 2 lag gips.... men igen ingen garanti, har du evt overvejet at sætte fint hvidmalet troldtekt op !! det kan faktisk se ret godt ud i mine optik.

Hvor meget er nedbøjningen på midten af konstruktionen - kan måles med en stram snor som starter og slutter ved bunden af en strø?

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også