Ford Mondeo med meget stort olie forbrug

Hejsa.

Vi har en Mondeo fra 2006, den har gået 320.000, og kører som sådan perfekt, men den bruger rigtig meget olie.

Jeg skruede i dag et par tændrør ud, disse var dækket af et lag snavs eller lign., der var også olie omkring 2 af tændrørerne ?.

Nogen ide om hvad dette lysebrune lag på tændrørerne er ?

Jeg har flere gange ment at bilen blev for varm, men dette er blevet benægtet af Ford og en anden mek.

Bilen drypper ikke olie, og gik igennem syn, uden anmærkning, så hvor pokker bliver den olie af ?

 

Finn

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvor meget olie bruger den..

Vi prøver igen, i morgen --
Har selv haft en mistanke om olietyvene.
Den bruger 2liter per 500 km
jeg forstår ikke helt olietyvene's function, de kan vel ikke være skyld i at den brænder olie.
den ryger stort set ikke

Finn
Olietyvene hindre olien i at sive ned langs ventilstammerne og ende i forbrændingen. Men hvis den bruger så meget olie, så kan det jo kun, enten dryppe ud når du køre, eller komme ud af udstødningen. Og 2l på 500km er rigtig meget.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Jeg tror ikke olietyvene er skyld i et så stort olie forbrug...
Hvilken olie bruger du?
Havde for en del år siden en bil der brugte 1 liter pr 1100 km, (på Shell olie) Så tænkte jeg at det billige olie fra Aldi var det vist kunne være lige så godt, men nej her åd den 1 liter på 300 km, skiftede tilbage til Shell og alt som før.

Det er som regel slidte stempler/cylinder, eller fastgroede stempelringe/olieskraberinge, der er skyld i et så stort olieforbrug.

Vi prøver igen, i morgen --
jeg bruger Shell mener den hedder 5 - 30 eller måske 10-40.
Jeg er enig den må brænde det af på en eller anden, for den drypper ikke.

Der er nok ikke andet at gøre skille motoren ad, og så tage beslutning om hvad der skal ske
Hvis det er oliehætterne så ryger den almindelig vis ved start efter at ha stået et stykke tid. Hvis det er fast brændte olieskrabringe så kan en kur med bell add måske hjælpe. Jeg kan desværre ikke huske hvilket produkt det var, men man fordelte det i cylinderne og lod det stå natten over og så puttede man også noget i benzinen. Så vidt jeg husker så hjalp det på min gamle polo.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis