terrasse skruer eller sømpistol

Hej.

Jeg skal have lagt en nye terrassebrædder som fastgøres på 4x4 stolper.

Kan jeg slippe afsted med at skyde dem fast? Jeg tænker at resultatet er pænere men har svært ved at vudere holdbarheden samt risiko for at brædderne flækker.

 

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tja det kan godt lade sig gøre - hvis brædderne er fugtige når sømmene skydes i plejer dette ikke at flække. Det gør det nu alligevel ikke alt efter hvor langt du sætter skruerne fra kanterne. Men - jeg ville nok personligt skrue det - søm har det med at kravle op med tiden - og lidt trælst på en terrasse ikk?
Går ikke udfra at du vil til at arbejde med propbor og rundstokke hvilket er creme da la crème løsningen - så derfor:
Skrue dem med rustfri terrrasseskruer med ens afstand sådan de flugter med hinanden - resultatet bliver flot og holder i mange år (selvom det kræver lidt ekstra arbejde)
Hej.
Det kommer jo osse an på hvilke brætter vi snakker om. Har lige lavet en terrasse med IPE som gulv. De er så hårde at jeg tvivler på at man kan skyde dem fast. Og det ville se sørgeligt ud med sådan nogle fine brætter. Mine er rillede så derfor rustfri skruer i pæne rækker.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Har en 15 år gammel terrasse som er skruet sammen, og det er da en fornøjelse at kunne kunne løsne skruerne og tage et bræt op når noget er faldet ned imellem. Så sent som i forgårs var det et høreapparat der skulle reddes!

Bjarne

 

Der er også systemer til fuldstændig skjult montage. Hvis tid og træ er ressourcer du har i overflod kan du naturligvis selv lave det, men ellers findes de både i plast, alu og rustfast stål, alt efter temperament og pengepung - der går minimum en tredjedel flere skruer til, end ved synlig skruning.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
Tak for jeres kommentar.
Jeg valgte at skrue brædderne fast. Nogle af dem skulle 'overtales' på plads og her tror jeg mere på skruerne.
Næste gang jeg laver en terrasse vil jeg nok lade træet tørre lidt mere op end blot et par dage efter olie.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis