Ejerskifteforsikring kunne den dække.

Hejsa.

efter mit puds begundte og falde ned i min garrage, kradssede jeg selvfølgelig lidt i det for af fjerne det løse og få det pudset op igen.

men som overligger over porten ca. 2.5m bred er der brugt gamle nippelrør som understøtning, dette er jo i min verden en rimelig konstruktionsfejl. disse rør er nu rimelig rustne og møre som har gjort  af pudsen er faldet af. ligeledes er disse vel også med til og bare vægt fra taget og resten af dne overliggende mur.

husset er fra 1945, men formoder ikke af det var standaren /reglerne dengang af man bare brugte gamle vandrør osv. ?

er dette noget ejerskifteforsikringen måske kunne dække, da jeg jo mener det er en grov konstruktionsfejl som jeg på ingen måde har kunne se, samt jeg mener af der er risiko for overliggende murstykke samt tagspær da bære evnen er væssentlig forringet. har dog ingen håndværksmæssig baggrund men er blot min opfattelse.

skal måske siges af garragen er sammenbygget med husset, samt der er lavet tilstandsrapport for bygningerne.

jeg tager fat i dem imorgen og hører af, det koster da trodsalt gratis.

se billeder.

hvad er jeres vudering

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ikke for at være lyseslukker....
Men så tror jeg man vil kalde den slags løsninger helt almindelige for den tid hvor garagen er bygget.

Tror nu også de fleste tror at ejerskifteforsikringen skal bringe alt op i standard for idag....
Men reelt er det vel "kun" en forsikring der dækker de alvorlige, skjulte fejl der IKKE er forventelige i et hus af en given alder.... Om om en garage er dækket eller ej kan jeg i øvrigt være i tvivl om...

Mvh Njord

MVH Njord
Ja nu må du jo høre forsikringen..
I 1945 var der jo materiale mangel, så man har jo nok brugt hvad man kunne få fat på....

Vi prøver igen, i morgen --
Ja nu må du jo høre forsikringen..
I 1945 var der jo materiale mangel, så man har jo nok brugt hvad man kunne få fat på....

Vi prøver igen, i morgen --
Du er såmænd ikke lyseslukker og om det er forventeligt i et hus fra den tid ved jeg ikke, derfor også dette emne.

Blev blot gjort opmærksom på af de måske ville dække det, men har ingen forstand på hvordan de byggede osv. Små 40 år før min tid he he
Annonce
Du kan jo altid forhøre dig....
Men er somsagt ikke sikker...

Og i øvrigt vil selvrisikoen ved udbedringen nok være større en omkostningen.... Men skulle der være flere dækningsberetigede skader, så er der jo gnavet ned på selvrisikoen.... Med mindre der er en selvrisiko for hver skade...

Du må gerne følge op omkring afgørelsen osv

Mvh Njord

MVH Njord
Da jeg snart har haft huset i de ti år vil det være den eneste gang jeg prøver og melde noget men må jo se hvad de siger kan højst sige næææ det gider vi ikke, selvrisikoen er kun på 5.000 så er begrænset hvor emner murer mand jeg kan få til det med udbedring ny overligger osv. Men skal nok vende tilbage med deres svar.
efter overvejelse, og snak med mit selskab (ikke dem jeg har ejerskifte forsikring hos) ses der ikke nogen grund til og melde det, s¨å jeg hopper blot i gang med og udbedre :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis