Danfoss living termostater eller almindelige termostater

Hej Alle

VI skal have nye ventilhuse og termostater i store dele af huset over 20 stk, så det er jo med at vælge rigtigt da det er en større udskrivning. 

Danfoss living eco termostater virker jo smarte idet de kan indstilles til sænkning i vise perioder af dagen og ugen. 

Danfoss living connect skulle jo være endnu smartere med adgang via mobil og styring derfra. 

Men hvis man søger i dette forum og lidt rundt på nettet får disse termostater en del kritik. Nogle løsner sig, nogle kører de enkelte radiatorer i samme rum ikke ens, nogle har svært ved at finde ud af temperaturen og kører derfor ikke godt og forkert ift. den faktiske temperatur i rummet. 

Efter sigende er mange af problemerne på 1. generations termostaterne og der skulle være sendt en gen. 2. på markedet, hvor problemerne nu er løst, men det kunne nu stadig være fint at høre om nogen har gjort sig erfaring om de kan anbefale eller ikke anbefale disse? 

Og om det derfor er bedre blot at køre med "det sikre" valg med manuelle termostater, hvor man dog skal rundt og indstille hver enkelt hvis man vil op/ned i temperatur. 


Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har ikke erfaringer med Danfoss Living (hverken Eco eller Connect) men fravalgte dem selv pga. de udelukkende dårlige anmeldelser jeg kunne finde. Jeg kunne i hvert fald ikke finde andre end Danfoss, der havde noget godt at sige om dem

Et alternativt (og indrømmet, dyrere) bud kunne være Elgato Eve Thermostat. Har ikke prøvet det, men virker i min optik smartere. Men 20 termostater x mange penge = rigtig mange penge
Jeg har living eco og skulle jeg vælge i dag ville det engen blive living Connect eller en alm termostat, det sidste ville nok være mest sandsynlig, du skriver at dr skal skiftes 20 termostater jeg tro at du bliver træt af at skifte batterier i så mange de ho,der max 2-3 år MAX så du. Vil sandsynligvis altod have et par stykker der ikke virker og når de ikke virker så løsner de sig og varmen buldre afsted, derfor ville jeg vælge en alm de kan altså. Også fåes i et flot design
Jeg har monteret living connect, dog ikke 20 stk., de har fungeret udmærket i 4 år. Det har været nemt at kunne programmere fra et centralt sted. Med hensyn til batteriskift kommer der en alarm på den centrale enhed.

fase
Jeg er nok også kommet lidt frem til at 30 termostater med batterier osv kan blive noget bøvl. Kan være jeg prøver det af i et eller to rum

Men der er jo så et hav af termostater fra Danfoss. Harald Nyborg kører med en type som måske ikke er den pæneste men billig og der fås andre typer som dyrere men der er vel ikke megen anden forskel end udseende. Nogen hedder føler ra nogen ravl nogen rav?

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


Det blev "gode" gamle almindelige radiatortermostater og jeg synes allerede nu vi kan mærke en forandring med de nye ventiler med forindstilling og termostaterne.
Der er en langt bedre afkøling hen over radiatoren og dermed langt lavere temperatur på returløbet end der var tidligere. Så det må vi håbe afspejler sig i omkostningerne til fyring

Dan the man - Hellere en skrue for meget end en for lidt.


 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis