Udskiftning af krydsningsafbryder

Hejsa,
Troede det var en smalsag at skulle skifte en gammel LK NES krydsningsafbryder ud med en ny. Men det driller sq. Der er jo hele 6 terminaler på den nye  ..... Nogen der hurtigt kan gennemskue det for mig hvordan ledningerne skal placeres i den nye?
Mange tak 
MVh

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det er lidt kryptisk. Men hvis vi reducerer lidt så bliver det mere forståeligt.
Der er godt nok 6 klemmer men 2 og 2 er forbundne så det reducerer det jo til 4 idet det ikke er logisk at sætte på 2 som er forbundne med lus.
Den gamle afbryder gav forbindelse imellem hvid + orange og sort + blå ELLER sort + hvid og orange blå.
Hvis du monterer dem ned på den nye direkte i samme rækkefølge opnår du det samme.
Altså den hvide lige ved tallet 542D (en del af typenummer) og den orange i midten lige under
Den sorte lige ved tallet A007 og den blå i midten lige under.
Så får du samme resultat hvis du følger diagrammet (som er delvis dækket) Det kan også monteres på andre måder og stadig virke.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik. Tak for hjælpen. Den du kalder hvid har jeg brugt grå. Orange har jeg brugt brun. Men anyway..... Der er lys men hvis jeg skiftet på krydsningsafbryderen kan jeg ikke tænde på de to korrespondance afbrydere. Hvad skal jeg skifte om?
Jeg kigger på de farver du har sat på billedet af den gamle afbryder ! !
Så ville jeg bytte om på 2. Der sker ikke noget ved at prøve.
Det kunne være de 2 øverste grå og sort

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej. Det var på ingen måde for at lyde kritisk - blot for ikke at misforstå hinanden jeg kan godt se at det ikke er særlig tydeligt med farverne på billedet - det så mere rigtigt ud på min computer
Jeg byttede om på sort og grå, men samme resultat :/

Nu forstørrede jeg billedet og så står der jo skrevet farver på.  Undskyld

Jeg prøver lige at tænke lidt tanker, (tegner det foran mig selv)


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Men dælme småt kan jeg godt nok

Ok jeg prøver mig frem....
Åhh det virkede! Det blev brun over grå samt sort over blå!

Nu har jeg tænkt fine tanker. Jeg har tegnet afbryder i begge stillinger og mener nu at det virker som på den gamle.

Sort og brun foroven

grå og blå i midten


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Jeps det virker! Tak for at du ville tage dig tid til at hjælpe mig!

Et nysgerrig spørgsmål..... Hvad er de terminaler til hvor der er luset over til?
Det er fordi det i realiteten ikke er en krydsningsafbryder i den gammeldags forstand. Det er derimod en dobbelt korrespondance afbryder der bliver til en krydsning når man lægger de forbindelser. sådan viser tegningen også. Det er nok produktions tekniske årsager.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis