Støjende LED driver

Hej

Jeg har skiftet mine 12V Halogen pærere i badeværelset, 3 stk 20W.

Jeg har istedet installeret 3 stk 12V LED 4W og installeret en LED driver på Max. 20W.

LED pærerne lyser fint, men LED driveren støjer. I takt med at jeg tilslutter 1, 2 og 3 LED bliver tonen højere og højere. Skyldes dette at LED driveren er af dårlig kvalitet?

LED driver: http://www.harald-nyborg.dk/p9838/s...ed-12v-20w

LED: http://www.harald-nyborg.dk/p1920/l...gu5-3-mr16

På forhånd tak

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Velkommen til.
Du belaster din driver med 12W, hvilket ikke er meget, så måske er det for lidt til driveren (det burde stå i den medfølgende brugsforvirring, om der er et minimum den skal belastes med)
Hvis den ikke er "underbelastet", kan du prøve at vende fase og nul på tilgangen, det kan nogle gange gøre udslaget.


Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Tak. Driveren kan køre op til max 20W, ingen steder står hvad minimum belastningen er.
Jeg har prøvet at vende tilgangen som du skrev PinkHenrik, men uden resultat. Støjen er konstant.

Jeg har for sjov sat en af de gamle 20W halogen pære til, og her er summen fra LED driveren minimal.
Kan man så dermed konkludere at belastningen er for lille med 12W?

Ja, vi kan jo hurtigt konkludere at der ikke kommer meget kvalitet ud af en butik som harald skrald. Det billigt, og virker, ligesom ting fra ikea. Men så heller ikke mere end det.
Jeg ville købe en led-driver fra nogle af de forskellige hjemmesider der sælger LED pære. Du kan jo sende den retur hvis du oplevet samme problem, hvilket jeg dog tvivler på.
Hej igen

Du havde helt ret lllisher. Jeg købte en ny LED driver af en bedre kvalitet, og det afhjalp problemet 100 %. Ingen støj overhovedet.
Jeg har lært lektien, og kommer ikke til at købe LED drivere i harald skrald igen.
Tak til lllisher og PinkHenrik.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis