Internet rundt i huset

Hej alle

Har lige købt nyt hus og skal have lagt internet kabler/wifi ud i huset og jeg ved intet om det. Har taget et par billeder. Først af der hvor kablerne "kommer fra" (telefonselskabets?) og dernæst 2 billeder der viser forbindelsen hen til der hvor min nuværende (og fungerende) router sidder i:

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Uden at være nogen internet ekspert....
Så vover jeg alligevel at komme med et bud på hvordan det løses....
Men først må vi lige have styr på hvad virker og hvad ikke....

Jeg forstår det sådan at du nu har internet i huset og din router fungerer. Altså er der WIFI du kan koble op mod trådløst.
Er problemet så at du ikke har en ordentlig WIFI forbindelse i hele huset?
Eller at du ønsker at koble op med kabel på dit internet?

Hvis det er fordi du vil have en bedre WIFI forbindelse, steder hvor der er dårlig forbindelse, så er den nemme løsning at sætte en eller flere WIFI forstærkere op.
Selv har jeg en enkelt af disse små enheder der er i et 230V stik. Den modtager WIFI signalet, forstærker det og man får derfor et ekstra WIFI punkt at connecte på....

Det er ret nemt og billigt....

Hvis det er fordi du ønsker at koble op på kabel, så skal du jo have trukket noget netværks kabel fra det sted du har din router og til de steder du ønsker at kunne tilslutte din kablede enhed.

Jeg ved ikke hvor meget båndbrede din internet forbindelse giver.. men måske er det i virkeligheden her dit problem er, hvs det er kapacitets mangel......

MVH Njord

MVH Njord
Jeg har fungerende internet og trådløs dækning i soveværelset og entreen, men det er et relativt stort hus (150 m2 grundplan, 3 plan). Forbindelsen er dårlig så snart man er i en anden del af huset. Jeg ved ikke selv så meget så havde håbet man kunne bruge det allerede indlagte telefonkabel fordi det lignede at man fik internet gennem telefonkabel alligevel.

Det er altså ikke båndbredden på forbindelsen der er problemet. Jeg har hørt meget dårligt om wifi forstærkere og ligeledes om PowerLines/homeplugs der ellers er en smart teknologi - i nogle huse med gamle el-net skulle det bare ikke rigtigt virke og så er det jo træls at have købt det. Hvis det med at anvende telefonkablet ikke er en mulighed må jeg bare i gang med at trække kabler og så sætte switches/access points op i de to andre etager.
jeg tror min WIFI forstærker kostede 229,-
Så dyrt vil jeg bestemt ikke kalde det..
De fåes i forskellige prisklasser... Men prøv at købe en og test det af...
Jeg købte min i Aldi og den var nem at montere og lave opsætning på.
Mit hus er relativt nyt, og her fungerer det uden problemer, og huset er også rimelig stort.. plus det jo også er rat at have WIFI forbindelse i garagen, på terrassen osv.. og det er der her.

MVH Njord

MVH Njord
lolxor det njord henviser til er en forstærker der "forstærker/forlænger dit wifi signal den skal ikke bruge elttet til noget, jeg ved godt at der findes extendere der bruger elnettet, men der findes også dem der blot tager det eksiterende wifi signal og forlænger det jeg har sat 2 op hjemme ved mig og har en ganske fornuftig dækning ikke på 100 % men absolut acceptabel
Tak begge to.

Jeg kender godt konceptet og ved godt de ikke bruger el-nettet (det var en kommentar til powerlines). De virker helt sikkert ganske fornuftigt for nogen typer brug, men jeg skal dels kunne sidde hjemme og arbejde på fjernskrivebord og dels game og streame HD video. Til det er det nok ikke en optimal løsning. Ved hvert wifi relay man går igennem lægger man lidt tid til sin ping og halverer sin båndbredde ud mod netværket (det er normalt ikke noget problem i forhold til internetforbindelse da routerens/relayets båndbredde typisk er noget bedre end internetudbyderens).
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis