Skal der filt til?

Hej,

Jeg er i gang med renovering af vores 1. sal og i den forbindelse skal der sættes gipsplader op på en del af det. Så tænker jeg om man skal sætte filt på gipspladevæggen efter de er spartlet eller kan man lade vær.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Prøv at se indlæggende fra den 29/7

bh
Det bestemmer du selv... men filt giver klart det bedste resultat.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
filt er spild af penge. Spar arbejdsgangen og pengene og brug dem på noget ordentlig maling. Husk at bruge papirbremse og korrekt spartel. Når du har malet første gang kan du spartel efter hvis du ser nogle mangler (oftest lettest at se når man har malet)
Skrevet af boso på 22-08-2016 23:25
filt er spild af penge. Spar arbejdsgangen og pengene og brug dem på noget ordentlig maling. Husk at bruge papirbremse og korrekt spartel. Når du har malet første gang kan du spartel efter hvis du ser nogle mangler (oftest lettest at se når man har malet)

Tak for indlægget boso, du mener papirremse? Altså det papir man lægger på spartlen imellem gipsplade samlingerne. 

 

Jeg er nu glad for filt på mine gipsvægge, der hvor jeg ikke har filt (f.eks. på en trappevæg) er de mere udsat for stød/slag. Jeg har tre børn så de bliver testet grundigt ;-)
To lag gips, sparteltape i samlingerne, spartle, filt bliver mega flot og kan fås grundet f.eks. i H. Skrald i en forbløffende god kvalitet. 2-3 gange vaskbar maling, og du har en luksus væg.

Jeg har lavet en lille guide over ting som kan gå galt i den proces: http://www.vifixerdet.nu/index.php/gordetselv-blog/271-10-hyppige-fejl-nar-du-spartler-vaegge-bygget-af-gipsplader

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også