3 mand i lille gummibåd - kan være farligt

Angående andre tråde med små-joller, så vil jeg lige nævne, at der var 3 gutter, som sejlede ud fra Fjellebroen i en meget beskeden gummibåd med en el-motor. Vistnok for at fiske.

De endte med at drive udefter i den opfriskende fralandsvind - fordi elmotoren kortsluttede. Og drev 3 sømil og blev hentet ind af HJV.

De var såmænd nok stoppet, når de var nået til Drejø med den vind - men forinden kunne de jo godt være væltet fordi der var ret store bølger derude (fik jeg at vide af en af de lokale sejlere, som havde været på en lille tur. Og hvis de vælter, så kan de jo ende med at blive kolde, blive væk for hinanden osv. og måske i sidste ende komme helt galt afsted.
På Fjellebroen havn stod der på et tidspunkt lægebil, ambulance og et par politibiler samt en helikopter som søgte derude. Stor ståhej fordi 3 gutter ikke tænker sig om.

Nu endte alt uden tilskadekomne, og jeg håber at de 3 gutter har lært at huske noget ankergrej og iøvrigt tænke på at der er gevaldig forskel på at sejle inde i en lukket fjord i en meget lille gummibåd - og så forholdene hvis man driver ud på det mere åbne.

MVH A.


To ulykker kommer sjældent alene.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Her i Randers fjord, er en fritidsfisker stadig savnet, efter at være kæntret i en lille jolle ( 14 fods fra Bauhause)
De var to ude at sætte garn, den ene redede sig i land, det skal lige nævnes det var ved 22 tiden, og de havde ikke veste på.
Der skulle angiveligt være kommen en forkert sø, så begge røg overbord..
Så fiskeri fra små joller, der ikke er sødygtige, samt manglende redningsvest kan være fatal.

Vi prøver igen, i morgen --
Ja det kan meget hurtigt gå galt - det er ikke overflødigt at have ordentligt tøj og sikkerhedudstyr med.
Lygte, anker, reb, kniv, redningsvest og varmt tøj - mobiltelefon og den slags ting kan redde dagen.

To ulykker kommer sjældent alene.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis