Sabb 18 hk tomgang

jeg vil herigennem spørge om der er en der kan fortælle mig hvordan jeg stiller tomgangen . jeg har prøvet at skrue på tomgangskruen .men det hjælper ikke noget..der skete det at jeg kom til at hive for meget i kablet så det gik ud af holde punket på kablet , så den gik hel op i omdrejninger fulde spit . så nu kan den ikke gå i tomgang længere. med venlig hilsen . j.d.m..


JDM
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

En Alu Sabb.  

Stilleskruen til tomgang, der mener du bolten/skruen med sekskanthovedet på siden af regulatordækslet ??? Husker jeg ikke helt galt, skal skruen skrues ud for og hæve tomgangen og omvendt ind for og sænke.

Vil det sige, motoren stadig vil tage fulde omdrejninger selv om du har returneret "spederarmen" tilbage til stillingen hvor motoren går tomgang ???

Er det selve regulatoren der er blevet defekt, vil jeg stærkt anbefale du får en prof til og tage regulatordækslet af for og finde fejlen, idet en dieselmotor med en defekt regulator lynhurtigt kan "løbe" op i så mange omdrejninger den dør af det.

Har du mekanisk snilde, kan du selv give dig i kast med opgaven. Men pas på !


Mvh. Leif.

Onliner:
"Diskutér ikke med en idiot. Vedkommende vil gøre alt for og trække dig ned på sit eget sølle niveau, for derefter at slå dig med sin enorme erfaring i kaos.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis