Min selvkørende plæneklipper kan ikke køre fremad (motoren kører fint)

Jeg har en 7 år gammel AL-KO plæneklipper, som nu har fået den fejl, at den ikke vil køre fremad (selvkørende). Motoren kører ellers fint.

En nabo har kigget på den, og konstaterer at kablet (man igangsætter fremdriften med) er intakt, så måske det er "koblingen" det er galt med.

Jeg påtænker at sende den til en prof. havemaskine-mekaniker, men inden "taxameteret" sættes igang, vil jeg høre jeres gæt på hvad der kan være galt, incl. en vurdering af hvor omfattende en reperation må blive ... Læs: penge penge ...


mvh  Jan

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en Stige som har haft samme sygdom. Hvis din har samme opbygning, så er det af med kniven og fjerne plastskjoldet. Bagved sidder en kilerem som trækker fra hovedakslen og til det drev som trækker hjulene.
Jeg kan se på denne side at der findes mange remme til til Alko maskiner så mon ikke det er læsningen.
https://www.haveparkdele.dk/shop/kileremme-alle-389s1.html

Held og lykke med projektet
Bjarne

 

Har selv været ude for på egen ALKO, at remmen var hoppet af.

Der sidder et sort plastik-skjold i bunden, hvor kniven også sidder. Afmonter det og check remmen.

PS husk at tage hætten til tændrør af først (så den ikke lige starter uventet = av!)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis