PIR og kontakt til udendørslamper - diagram

Hej
Jeg er i gang med at undersøge om jeg skal have udendørslys på garagen - men jeg vil gerne have at det kan tændes (fast) på kontakt eller aktiveres med PIR hvis det er mørkt nok.
Jeg fornemmer at jeg mangler noget på nedenstående diagram, men det kan godt være at det bare er mig - kan man godt lave det som nedenstående?
Det handler lidt om for mig at finde ud af hvor besværligt det bliver at lave, garagen er nemlig under renovering og jeg vil gerne overveje alle løsninger.
På forhånd tak

 

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg har ændret lidt på dit diagram:

Det burde kunne virke sådan at sensor eller LK relæet tænder, afhængig af, hvad der bliver påvirket først. Slukke tidspunktet er afhængig af, hvad der slukker sidst.


fase
Tak for svar, det er svært at visualisere hvordan det skal hænge sammen, men havde godt på fornemmelsen at der manglede et led

Hele øvelsen med LK-relæet er for at kunne tænde inde fra huset - tror nok det kan lade sig gøre som det ser ud nu
Det ser måske lidt indviklet ud når man skal omsætte det til virkeligheden. Men hele hemmeligheden ligger i at de 2 tænd ledninger bliver kobler sammen.
I forvejen skal alle tænd komponenter have fase, og nul og lamperne skal have nul og en tænd ledning.
Så du skal "bare " koble de 2 tænd ledninger sammen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis