Skal der murpap under terrassebrædder?

Jeg har læst forskellige guides til at bygge træterrasse. Og nogle steder anbefales det at man lægger murpap på strøer / under brædderne. Jeg kan ikke helt vurdere om det er en god ide...

Ja, det kan vel beskytte strøer (hvis det er helt tæt og leder vandet ned). Men der kan vel omvendt bedre stå vand på murpappet - op mod brædder...

Nogle gode råd fra jer dygtige gds'ere?

Pft!

 

Mogens

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
jeg ville ikke lægge murpap jegkan ikke se formålet med det når det er træ mod træ og der hverken er isolering eller kuldebroer at tage hensyn til
Finten er at lægge murpappet med et så stort overlæg på strøen, at det leder vandet væk fra denne. Jeg vil anbefale murpap for at beskytte strøerne mod råd. Med murpap er det kun brædderne, der skal tørre efter et regnvejr - uden er det både brædder og strøerne, der skal tørre.

Kvalitetshåndværk til en fair pris - altid fast pris iht. tilbud - www.ViFixerDet.nu
.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!
...i øvrigt skjuler pappet strøerne og giver et mere rent udtryk i de lange stræk af brædder.

Danmark er et prægtigt sted, hvor husene har lov at stå ude om natten!

Umiddelbart tror jeg ikke det skader, men tænker det er overkill, ikke mindst fordi strøerne alt andet lige har en bedre varighedsklasse end terrassebrædderne. De holder nok længere end murpappen og brædderne alligevel- med mindre det er teak eller Ipe brædder. Men du kan sikkert undgå noget knirk. Tænker det er mere relevant, under strøerne hvis de hviler på fliser eller lignende.


Mvh Troels

Murpap skal altid lægges så tæt på kilden som muligt, for at forhinder opstigende fugt i organiske materialer. 

Arbejdet skal udføres som konstruktiv beskyttelse.

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Rantzau - ikke desto mindre er der forhandlere der anbefaler murpap mellem strøer og brædder.


Mvh Troels

Tak for svar. Men hvad var forskellen på murpap og murfolie?

Det er muligt TRRA. Jeg gør det aldrig efter råd af garvede fagfolk, og alt hvad jeg har lavet holder.   

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis